آخرین عناوین

جمعه 22 تير 1397-20:1 کد خبر:61862

از ماندگاری هوایی گرم تا پیش‌بینی دریایی ناآرام در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: براساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، هفته آینده شاهد افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باشیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مازندران استان پرباران است که بحث تغییرات اقلیمی طی سال‌های اخیر بارش و هوای این استان را تحت تأثیر قرار داده است.

امسال بحث کم‌بارش آن هم در دیار بارانی مازندران مشکلاتی را برای برخی برنج‌کاران ایجا کرد به‌ طوری برخی نتوانستند کشت کنند.

با شروع فصل تابستان شاهد هوایی گرم در آسمان مازندران هستیم که ماندگاری آن تقریبا کم سابقه است.

*ماندگاری هوای گرم در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی ، اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، هفته آینده شاهد افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باشیم.

احمد اسدی بیان کرد: همچنین حداکثر دمای هوا یکی دو درجه کاهش یابد در مجموع آسمان مازندران کماکان گرم و مرطوب باشد.

رئیس هواشناسی دریایی مازندران درباره وضعیت دریا اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی و جوی از روز جمعه 22 تیر ماه امسال به ‌تدریج شاهد وزش باد نسبتاً شدید از سمت غرب و شمال غرب خواهیم بود که تا شب هنگام بر شدت آن افزوده می‌شود و پیامد آن مواج شدن دریا خواهد بود.

باقر سلطانی افزود: براین اساس بیشینه سرعت وزش باد اواخر جمعه تا بامداد شنبه در نزدیک ساحل 13 متر بر ثانیه معادل 47 کیلومتر بر ساعت و دور از ساحل 15 متر بر ثانیه معادل 54 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا 2.5 متر و در فراساحل تا سه متر برآورد می‌شود.

رئیس هواشناسی دریایی مازندران گفت: توصیه ما به تمامی فعالان دریایی ازجمله صیادان، گردشگران و مسافران علاقه‌مند به شنا این است در این مدت از فعالیت در دریا خودداری کرده و مسئولان مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :