آخرین عناوین

شنبه 23 تير 1397-19:5 کد خبر:61886

رئیس اداره مالیات و دارایی چالوس خبر داد:

شناسایی ۳۲ شرکت کاغذی در چالوس

رئیس اداره مالیات و دارایی چالوس از شناسایی ۳۲ شرکت کاغذی و صوری در شهرستان خبر داد و گفت: این شرکت ها ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر ، عباس پاشا عصر شنبه در نشست با خبرنگاران درباره شرکت های کاغذی نیز اظهار داشت: در این شرکت افرادی که به عنوان مدیران معرفی می شود از بضاعت مالی بسیار پایینی برخوردار هستند و پشت پرده آن شاهد برخی سودجویی هایی هستیم.

پاشا گفت: در چالوس ۳۲ شرکت کاغذی وجود دارد و از ۱۸۵ میلیارد تومان بدهی معوقه ۱۵۰ میلیارد تومان مربوط به شرکت های کاغذی است.

رئیس اداره مالیات و دارایی چالوس با اشاره به پرداخت ۵۶ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری چالوس گفت: این عوارض در مسیر خود هزینه نمی شود.

وی از وصول ۳۶ میلیارد تومان مالیات در شهرستان خبر داد و گفت: از این میزان ۲۴ میلیارد تومان به صورت عملکردی و بقیه در قالب ارزش افزوده وصول بوده است و در قسمت ارزش افزوده شش درصد به عنوان مالیات و ۸ درصد عوارض است و این عوارض به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود.

وی عنوان کرد پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان عوارض در سال قبل به شهرداری چالوس و یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان به شهرداری هچرود و بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دهیاری ها بابت توسعه و عمران و آبادانی شهر و روستاها پرداخت شده است.

رئیس اداره مالیات و دارایی چالوس با تاکید براینکه عوارض پرداختی باید برای توسعه و آبادانی شهر هزینه شود گفت: متاسفانه شاهد هزینه کرد این عوارض به عنوان پرداخت هزینه های جاری و حقوق پرسنلی هستیم و عوارض پرداختی در مسیر خود هزینه نمی شود.

وی خواستار تشکیل کمیته نظارت بر هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه و عمران و آبادانی شهر شد و گفت: این عوارض باید به در مسیر خود هزینه شود و این عوارض حتما باید برای توسعه و عمران هزینه شود.

پاشا یادآور شد: در سه ماه اول سال جاری یک میلیارد تومان بابت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری چالوس، ۲۱۰ میلیون تومان به شهرداری هچرود، ۱۴۰ میلیون تومان به شهرداری مرزن آباد و ۴۵۰ میلیون تومان نیز به دهیاری های شهرستان پرداخت شده است.

رئیس اداره مالیات و دارایی چالوس گفت: در سال جاری افراد و فروشگاهی که کمتر از ۲۴۰ میلیون تومان فروش و درآمد دارند مالیاتشان قطعی می شود و سال قبل سه هزار و ۴۳۳ نفر از این طرح استقبال کردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :