آخرین عناوین

دوشنبه 25 تير 1397-8:57 کد خبر:61918

قطعی های مکرر برق و کلافگی مردم:

قطعی‌های غافلگیرکننده و آشفتگی مردم/قول استاندار برای تولید بیشتر برق

از اوایل تیرماه به‌دنبال گرمای طاقت‌فرسای هوا بحث قطعی‌های گسترده برق در دستور کار قرار گرفت،که این قطعی مشکلاتی را برای مازندرانی ها بوجود آورده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، از اوایل تیرماه به‌دنبال گرمای طاقت‌فرسای هوا بحث قطعی‌های گسترده برق در دستور کار قرار گرفت، به‌طوری‌که تاکنون ساعت کاری ادارات سطح استان برای چهارمین بار تغییر کرد.

قطعی مکرر برق مشکلاتی را برای شهروندان مازندران در پی داشت، از جمله آن اینکه مردم در جریان خاموشی‌ها نبودند و این خاموشی‌ها نیز به یک‌باره و ناگهانی اعمال می‌شد، در همین ارتباط شرکت توزیع برق مازندران از هفته گذشته ساعت خاموشی‌ها را روزانه در سایت شرکت اعلام کرده که باز هم این ساعات با ساعت واقعی خاموشی مغایرت دارد.

با توجه به ضرورت نیاز مردم به برق در زندگی امروز و وابسته بودن تمام فعالیت‌ها به این انرژی، عدم اطلاع از زمان خاموشی، مشکلات زیادی را برای مردم در پی دارد، از طرفی با توجه به شدت گرما و تجهیز منازل به سیستم سرمایشی، مردم تاب و تحمل گرما را ندارند و در زمان قطعی واقعاً کلافه می‌شوند و موضوع دیگر اینکه قطعی مکرر موجب شده لوازم‌های خانگی بسوزد.

* ضرورت کنترل یک‌هزار و 500 مگاوات برق اضافه در پیک

استاندار مازندران در این‌باره اظهار کرد: تقاضای عاجزانه دارم از مردم که مصرف برق را کنترل کنند، به‌این دلیل که با گرمای شدید و کاهش تولید مواجه هستیم که افزایش مصرف را در پی داشته است.

محمد اسلامی با اشاره به اینکه 600 مگاوات برق نیروگاه نکا از مدار خارج شده است، افزود: 200 مگاوات از چهار ماه پیش در دست تعمیر بود که با تلاش شبانه‌روزی نیروها در این نیروگاه طی دو هفته توانستند آن را وارد مدار کنند، زمان حادثه آتش‌سوزی مسجد جامع ساری در نیروگاه نکا بودم و تلاش غیرتمندانه آنان جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: این نیروها در دمای سنگین حرارتی نیروگاه در حال فعالیت هستند که 400  مگاوات از هفته پیش در حال تعمیر است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مردم  باید به کاهش مصرف کمک کنند تا شاهد خاموشی نباشیم، گفت: از هفته آینده 400 مگاوات که مربوط به شبکه سراسری است وارد مدار می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: همچنین نیروگاه جدید در نوشهر با 310 مگاوات افزایش راندمان وارد مدار می‌شود ولی لازم است مردم ما همواره بحث مدیریت مصرف را در  دستور کار خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌ها و ادارات باید دیزل ژنراتورها را از ساعت 11 تا 16 وارد مدار کنند، گفت: مردم نیز در زمان خاموشی صبوری کرده و با مدیریت مصرف کنند تا شاهد مشکلی نباشیم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه ساعت کاری ادارات تا پایان تیر ماه از 6:30 تا 13:30 است، بیان کرد: همچنین لازم است ادارات و مجتمع‌ها به دستورالعمل‌های مدیریت مصرف از جمله پنجره دوجداره، پرده‌های ذخیره و استفاده از لامپ کم‌مصرف توجه کنند و اگر کولرهای قدیمی دارند می‌توانند با دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت اسپلیت خریداری کنند تا افزایش یک‌هزار و 500 مگاوات برق اضافه در زمان پیک را کنترل کنیم.

* اعمال مجدد خاموشی‌ها در مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران درباره وضعیت مصرف برق گفت: روز پنج‌شنبه مصرف برق در استان به یک‌هزار و 900 مگاوات رسید که از نظر مصرف عدد بالایی است و برابر با بالاترین میزان مصرف برق در سال گذشته بود.

قاسم شهابی با اشاره به اینکه به‌دلیل کمبود تولید از روز گذشته خاموشی‌ها در سطح استان اعمال شد، گفت: روزهای آینده نیز احتمال این خاموشی‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف برق در بخش‌های اداری، خانگی،کشاورزی، صنعتی و تجاری خاطرنشان کرد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری با توجه به بالا بودن رطوبت و شرجی بودن هوا، دمای احساسی بالاست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران درباره گلایه‌های مردمی در زمینه خاموشی مکرر برق بدون اطلاع قبلی تصریح کرد: زمان خاموشی حدود ساعتی که قطع می‌شود بوده که البته بستگی به دمای هوای آن روز دارد، با توجه به اینکه در جریان میزان خاموشی نیستیم، حدود زمان‌هایی که قطعی اعمال می‌شود را اعلام می‌کنیم، البته  به دنبال سازوکار دقیق‌تری در این زمینه هستیم.

شهابی اضافه کرد: قطعی برق ناگهانی است و به یک‌باره ممکن است اعمال شود البته در طول سال هم ممکن است شاهد قطعی برقی ناگهانی باشد که بهتر است مردم برای جلوگیری از سوختن وسایل حساس برقی آنها را به سیستم محافظ مجهز کنند، البته تلاش می‌کنیم زمان دقیق‌تر قطعی برق را اعلام کنیم.

وی با اعلام اینکه قطعی برق از اراده استان خارج بوده و مربوط به شبکه سراسری است، تأکید کرد: لازم است ادارات و مجتمع‌هایی که دیزل‌ژنراتور خریداری نکردند، نسبت به این کار اقدام کنند و حتماً از ساعت 11 تا 16 دیزل‌ژنراتورها را وارد مدار کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :