آخرین عناوین

سه شنبه 26 تير 1397-9:9 کد خبر:61940

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها اعلام کرد:

هیچ مجوز قطع درخت در جنگل های شمال صادر نشده

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در شمال گفت: تاکنون هیچ مجوز قطع درخت در جنگل های شمال برای اجرای پروژه های عمرانی و غیره صادر نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، عباسعلی نوبخت ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری درباره تعدیل نیرو در قالب طرح تنفس جنگل با بیان اینکه تامین اعتبار لازم صورت گرفته است گفت: اعتبار حفاظت از منابع طبیعی کشور ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: طبق محاسبات امور جنگل و پیگیری های ریاست سازمان، اعتبار حفاظت از منابع طبیعی به ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و حفاظت فیزیکی و فعالیت های اجتناب ناپذیر داخل عرصه های جنگلی اولویت تخصیص این اعتبار است.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها همچنین درباره طرح های سدسازی و قطع درختان برای اجرای پروژه ها در شمال کشور اظهار داشت: در طرح تنفس جنگل ۸۰ درصد کارکردهای غیرچوبی و غیربازاری از طبیعت برای ما مهم است و پوشش گیاهی کشور را باید حفظ کنیم و به فکر احیای و توسعه باشیم.

وی افزود:در حال حاضر هیچ مجوزی برای هیچ پروژه سد سازی و قطع درخت صادر نشده و این مجوز باید از سوی معاونت جنگل صادر شود.

نوبخت تصریح کرد:پس از خاتمه قراردادهای طرح های جنگلی، هیچ درخت سرپا در عرصه های شمال قطع نمی شود و باید به فکر مدیریت عرصه های جنگلی با محوریت پایداری جنگل ها باشیم.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها ادامه داد: پروسه قطع درخت در پروژه های عمرانی اینگونه است که مطالعات لازم از سیکل های متفاوت خواهد گذشت و کمیته فنی باید این طرح را مطالعه کنند و در صورت پاسخ مثبت کمیته فنی، طرح در حوزه معاونت جنگل بررسی خواهد شد و در نهایت تیمی از اداره کل، معاونت جنگل و شورای عالی جنگل بازدیدهای لازم را از طرح مدنظر انجام خواهند داد.

وی درباره ساخت تله کابین المستان در منطقه جنگلی هراز یادآور شد:تاکنون توافقی و مجوزی برای ساخت تله کابین در منطقه هراز آمل صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه حقوق انتفاعی مردمان شمال باید رعایت شود گفت:در پروژه هایی نظیر گاز و آب باید راهکارهایی اتخاذ شود تا با حداقل خسارت به طبیعت این طرح ها اجرا شود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها تصریح کرد:در سال ۹۶ هیچ مجوز قطعی برای طرح های جنگلداری صادر نشده است ولی در سال ۹۵ و اوایل ۹۶ در قالب طرح های جنگلداری برای ۵۰۰ هزار متر مکعب و ۲۰۰ هزار مترمکعب قطع درختان در مستثنیات صادر شده بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :