آخرین عناوین

پنجشنبه 28 تير 1397-21:41 کد خبر:62008

معاون شبکه بهداشت نوشهر خبر داد:

ارسال نمونه‌ آب «پندپی» نوشهر به تهران/ آزمایش «وبا» منفی بود

معاون شبکه بهداشت نوشهر گفت: برای بررسی دقیق و نهایی، نمونه‌هایی از آب به آزمایشگاه وزارت نیرو در تهران ارسال شده است که نوع و گونه ویروس تا دوشنبه آینده مشخص می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، یحیی بحرینی درباره آخرین وضعیت مراجعه حدود 100 نفر از اهالی روستای بندپی با علائم مسمومیت به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر، اظهار داشت:با توجه به اینکه مراجعه‌کنندگان با علائم مشابه مانند اسهال، استفراغ، شکم‌درد و... به بیمارستان نوشهر مراجعه کردند در گام نخست، گمانه‌زنی‌های اولیه علت بروز این مشکل، نسبت به آب آلوده است.

وی افزود: آب شرب این روستا که به صورت هیأت امنایی اداره می‌شد به همین منظور جلسه‌ای با حضور شورا، دهیاری و آبفار نوشهر برگزار شد و پس از آن اقدام به لایروبی و نصب دستگاه کُلُرزنی بر روی مخزن و انشعاب اصلی آب شد و با توجه به این اقدامات، انتظار داریم ظرف 48 آینده بیماری و مسمومیت فروکش کند مگر آنکه عامل بروز چنین مسمومیتی، علت دیگری داشته باشد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر عنوان کرد: در جلسه‌ای مدیریت بحران که در محل فرمانداری برگزار شد مقرر شد تا آب این روستا زیرپوشش آبفار نوشهر قرار بگیرد ضمن اینکه در مصوبه کارگروه سلامت استانداری مازندران نیز تأکید شد تا مدیریت آب همه روستاهای استان مازندران که به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود زیرپوشش آبفار قرار بگیرند که در حوزه شهرستان نوشهر 8 روستا باید تحت مدیریت آبفار قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه در همان روز نخست بروز این حادثه نمونه‌برداری از آب این روستا انجام شده است، تصریح کرد: بخشی از آزمایشات در آزمایشگاه آب غرب مازندران مستقر در شبکه بهداشت و درمان نوشهر و بخشی دیگر هم در آبفار استان انجام می‌شود.

بحرینی تأکید کرد:برای بررسی دقیق و نهایی، نمونه‌هایی از این آب به آزمایشگاه وزارت نیرو در تهران ارسال شده است و در آنجا نوع و گونه ویروس تا دوشنبه آینده مشخص می‌شود.

وی گفت:از اکثریت بیمارانی که به بیمارستان نوشهر مراجعه کردند آزمایش «وبا» گرفته شد که جواب آن منفی بود ولی در برخی از بیماران، بیماری انگلی مشاهده شده است که باید آزمایش کشت نیز صورت بگیرد تا دقیقاً معلوم شود که منشأ این مشکل از آب آلوده یا ویروس، میکروب یا بیماری انگلی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :