آخرین عناوین

شنبه 30 تير 1397-8:49 کد خبر:62030

انتقاد امام جمعه محمودآباد:

دستگاه قضایی با قاطعیت با اخلال‌گران اقتصادی برخورد کند/خدا کند برنج شمال امسال دپو نشود

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه مبارزه واقعی با فساد بر عهده مسئولان است، گفت: دستگاه قضایی با قاطعیت با اخلال‌گران اقتصادی برخورد کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیدداود موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه محمودآباد اظهار داشت: سفر ولایتی به روسیه که حامل پیام رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس جمهور بوده یکی از تحولات مهم در حوزه منطقه و بین‌المللی در روزهای اخیر بوده است.

وی افزود: بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران این سفر را راهبردی و تاریخی ارزیابی چرا که جمهوری اسلامی نخستین گام را برای راهبردی کردن، رابطه با سه قدرت مهم یعنی روسیه،چین و هند را برداشته است و این سه کشور به این باور رسیدند که ایران نقش مهمی در مثلث امنیت منطقه را داشته و دارد.

موسوی تصریح کرد: یکی از جنبه‌های مهم سفر ولایتی کاهش سیطره دلار و یورو در مراودات اقتصادی ایران بود و اگر مصوبات این سفر اجرایی شود که به نظر می‌آید دو کشور در اجرای آن تردید ندارند، ایران می‌تواند روی بازاری به وسعت 120 تا 150 میلیارد دلار در سال حساب باز کند و کالای خود را با روبل و کالای مورد نیاز را با ریال وارد کند.

امام جمعه محمودآباد درباره فرمایشات رهبری به مسئولان قوه مجریه گفت:در شرایطی که کشور در عرصه‌های مختلف در آزمونی سخت قرار گرفته و اتاق جنگ روانی دشمن بی‌رحمانه به ثبات کشور و امیدواری‎های مردم به آینده تاخت و تاز را تشدید کرده و جبهه غافل در داخل نیز به همنوایی به این تلاش‌های خطرناک پیوسته است.

وی در ادامه بیان کرد: دیده‌بان و فرمانده بصیر کشتی انقلاب مثل همیشه در عرصه هدایت و راهبری پا در میدان گذاشته و با فراخوان مدیران عالی قوه اجرایی کشور یعنی اعضاء هیأت دولت، نقشه راهی دقیق و مهم را برای پیگیری به آنها ابلاغ کردند.

موسوی درباره رئوس برنامه ابلاغی رهبری عنوان کرد: توجه به این موارد برای آحاد جامعه مهم و راهگشا و یاری دهنده مدیران کشور خواهد شد و به شرح ذیل است؛ روحیه قوی، انگیزه، شجاعت، عزم راسخ و همراهی آحاد مردم نسخه نجات بخش این مقطع است.

این مسئول افزود:همه مدیران باید در مقابل مشکلات با تحرک بیشتر و احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند و با تیم اقتصادی دولت که میاندار و محور اصلی کار و تحرک در کشور است همه دستگاه‌ها باید در هماهنگی عمل کنند.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد:برای غلبه بر تنگناها صدا و سیما به انتقال تصویر درست از اقدامات دولت اقدام و انعکاس انتقادات منطقی اشکالی ندارد و تصویر از دولت در چشم مردم باید تصویری کارآمد،توانا و تلاشگر باشد و بخش عمده‎ای از تصویرسازی درست در چشم مردم از دولت به عملکرد مسئولان مربوط است.

موسوی در خصوص نگاه رهبری برای حل مشکلات مردم تاکید کرد:مسئولان به میان مردم بروند و از نزدیک با آنها ارتباط برقرار کنند و نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان به ویژه آمریکا امری لازم بوده و این موضع‌گیری باید صریح، قاطع و به هنگام باشد و برای حل مشکلات داشتن نقشه راه اقتصاد ضروری است.

وی اضافه کرد:تقویت بخش خصوصی و ضرورت برخورد قاطع با تخلفات از نکات دیگر رهبری بوده و فرمودند باید با متخلفان در هر سطحی که هستند برخورد شود و دستور آقای رئیس جمهور باید پیگیری تا به نتیجه برسد.

موسوی خاطر نشان کرد:جدی گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مبارزه واقعی با فساد صورت پذیرد و برخورد با مفاسد در مرحله اول بر عهده مسئولان است و پس از آن به قوه قضائیه ارسال شود و دولت به شرط انجام دادن اقدامات لازم خواهد توانست بر مشکلات فائق و توطئه آمریکا را شکست دهد و اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی،قاچاق و پولشویی ضروری است.

امام جمعه محمودآباد درباره حج عنوان کرد: آغاز اعزام حجاج کشورمان به سرزمین وحی و ضرورت توجه به روح حج و ابلاغ پیام انقلاب اسلامی از رویدادهای مهم در عرصه‌ فرهنگی و سیاسی بوده چون حج نمادی از سیاست و دیانت و معنویت بوده و ایران اسلامی پرچمدار اسلام ناب و اسلام نبوی است.

این مسئول تاکید کرد: امید است دست‌اندرکاران حج بتوانند با برنامه‌ریزی منویات مقام معظم رهبری و میراث ماندگار امام(ره) را در موضوع حج اجرا و دولت سعودی زمینه تحقق حج ابراهیمی را فراهم و این اجتماع بزرگ به تبادل نظر امت اسلامی و هم‌اندیشی و همفکری برای چاره‌جویی مشکلات جهان اسلام مبدل و به وحدت و انسجام امت اسلامی و پرداختن به مهمترین توطئه‎های علیه امت اسلامی اندیشه و اقدام عملی کنند. 

موسوی درباره مشکلات کشاورزان و برنج اظهار کرد: با توجه به شروع شدن فصل برداشت برنج و حرف‎های زیبایی که مثل سال گذشته در رابطه با برنج و حمایت از کشاورزان زده شده امیدواریم کشاورزی که با سختی فراوان و قرض و قوله کردن تا به اینجا رسانده آقای استاندار که زیبا سخن می‌گوید مشکلات کشاورزان را حل کنند و خدا کند که امسال مثل پارسال برنج در کارخانه‌ها دپو نشود و برنج خارجی را ترجیح دهند.

وی در پایان درباره مسائل داخلی گفت:در این حوزه مهم‌ترین مسئله حفظ آرامش روانی جامعه و کنترل رفتارها در تمامی حوزه‌های رسمی و غیررسمی است و درهم ریزی و ایجاد توهم غیرمتعارف در عرصه اقتصادی،سیاسی و فرهنگی از برنامه‌های خطرناک و تهدید‌کننده امنیت و اقتدار یک ملت بوده که همگان باید در این شرایط خاص برای عبور از مشکلات با حفظ انتقاد منطقی در تصویرسازی در دام دشمنان گرفتار نشده و مسئولان هم با تمام ظرفیت و توانمندی کار کنند و با قاطعیت با اخلال‌گران اقتصادی برخورد کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :