آخرین عناوین

شنبه 30 تير 1397-11:25 کد خبر:62032

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران عنوان کرد:

جان‌باختن 19 نفر ناشی از حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: 19 نفر سه ماهه امسال بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند.


به گزارش خزرتیترخبر به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار داشت: تعداد 19 نفر سه ماهه امسال بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 32 درصد کاهش داشت.

وی افزود: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سه ماهه امسال به‌ ترتیب شهرستان آمل با پنج مورد و ساری با سه مورد بیشترین و شهرستان جویبار با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: براساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار سه ماهه امسال مربوط به سقوط از بلندی با 8 نفر و پس از آن برق‌گرفتگی با 6 مورد، سایر موارد با چهار مورد و جسم سخت با یک مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

عباسی بیان کرد: براساس تفکیک ماه اردیبهشت با 9، خرداد و فروردین هر کدام با پنج مورد آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه همگی این 19 فوتی متأهل هستند، گفت: تعداد 17 از فوت شدگان حوادث کار در سه ماه امسال ایرانی و بقیه دارای ملیت غیرایرانی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: تعداد 219 نفر در اثر حادثه کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشت.

این مسئول با اعلام اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است،ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها درزمینه کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

عباسی در پایان گفت:مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می‌شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :