آخرین عناوین

يکشنبه 31 تير 1397-11:32 کد خبر:62056

انتقاد عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران:

سر به هوایی سکه تا رکود ادامه‌دار بازار/نمی‌دانیم مسئولان چه می‌کنند!

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مازندران گفت: نمی دانیم مسئولان در این وضعیت نابسامان دارند چه می‌کنند، بازار حال حاضر همانند یک کشتی است که تا کمر در گل مانده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، محمدرضا نصیری اظهار کرد: طی این روزها دلار در حال بالا رفتن است و با این وضع، طلا هم بالا می‌کشد و این در حالی است که طلای جهانی تنزل را تجربه کرد.

وی افزود: از هفته پیش تا حالا دلار از 7800 تومان به 8400 تومان رسید و به تبع افزایش 600 تومانی، هر مثقال طلا 700 هزار تومان و سکه 300 هزار تومان افزایش یافت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر ساری خاطرنشان کرد: این وضعیت همچنان رو به بالا است و امکان استمرار و افزایش قیمت در روزهای آینده نیز ادامه دارد.

این فعال بازار طلا در مازندران گفت:در خصوص حل و فصل این ماجرا و بهبود شرایط، هیچ حرکتی نشد و وعده‌ها غالبا پوچ و گول زنک بود و هیچ خبری هم از دلار 4200 تومانی در بازار نبود.

نصیری با بیان اینکه اقتصاد قانون خود را دارد، بیان کرد: در مقابل بازار هم قانون خود را دارد، اقتصاد بازار می‌گوید با این گرانی‌ها، همه منتظر بهبود بازارند و این اتفاق نمی‌افتد و فقط رکود خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قیمت سکه تمام 3 میلیون و 100 هزار تومان، نیم سکه یک‌میلیون و 400 هزار و ربع سکه 730 هزار تومان رسیده است، عنوان کرد: قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار امروز 247 هزار تومان است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران تصریح کرد: بازار حال حاضر بنحوی است که همانند یک کشتی به گل نشسته است که با هیچ جزر و مدی بالا نمی‌آید و تا کمر این کشتی در گل مانده است.

نصیری اضافه کرد: بازار تعطیل با این هزینه‌ها و تورم‌ها، با این مالیات و ارزش افزوده یک فاجعه و سرطان است.

وی با اشاره به عجز مسئولان در درمان اوضاع حال حاضر اقتصاد، متذکر شد: ما نمی‌دانیم مسئولان در این وضعیت نابسامان بازار دارند چه می‌کنند؟!

اقتصاد ورشکسته یعنی نابودی یک مملکت و در این شرایط و عدم توانایی دولت در بهبود اوضاع، هیچ تغییری در کابینه دولت روی نداد.

به گفته این عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، فرمول بازار یک فرمول منحصر به فرد مختص خودش است و در وضعیت کنونی، کف‌گیر کسبه به ته دیگ خورده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :