آخرین عناوین

يکشنبه 31 تير 1397-16:45 کد خبر:62064

در 4 ماه اول امسال صورت گرفت:

دستگیری 52 حفار غیر‌مجاز میراث فرهنگی سوادکوه

رئیس اداره میراث فرهنگی سوادکوه از دستگیری 52 حفار غیر‌مجاز میراث فرهنگی در 4 ماه اول 1397 خبر‌ داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،رضا دانش‌زاده در شهرستان سوادکوه با اشاره به اهمیت میراث‌فرهنگی، گفت: توجه به ابعاد مختلف میراث‌فرهنگی باید با اجرای وظایف فردی و اجتماعی برای حفاظت از آن همراه باشد.

وی با اشاره به گستردگی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، افزود:در 4 ماه اول 1397 تعداد 52 نفر در رابطه با حفاری غیر‌مجاز در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی دستگیر شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی افزود: تعداد 13 باند حفاران غیر‌مجاز و 12 دستگاه رد‌یاب و فلز‌یاب نیز در 4 ماه اول سال 1397 کشف و ضبط ‌شد.

دانش‌زاده به ماده 562 قانون مجازات اسلامی و قانون خرید، فروش، نگهداری و حمل دستگاه فلز‌یاب اشاره و اظهار‌کرد: خرید، فروش، نگهداری، حمل و استفاده از دستگاه فلز‌یاب، جرم است و دستگیر‌شدگان تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

وی با اشاره به نوع برخورد با حفاران غیر‌مجاز، گفت: نوع برخورد با حفاران غیر‌مجاز به نوع جرم، محل وقوع جرم، حمل دستگاه، حفاری بدون دستگاه، حفاری در مناطق غیرثبتی دارد و حفاری در محوطه‌های ثبتی و امامزاده‌ها با اشد مجازات روبرو است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :