آخرین عناوین

دوشنبه 1 مرداد 1397-14:0 کد خبر:62077

سازمان آتش نشانی شهرداری ساری اعلام کرد:

استمرار طرح بازدید ایمنی از اماکن گردشگری، مساجد و تکایا

سازمان آتش نشانی ساری در گزارشی از بازديد ايمني كارشناسان اين سازمان از اماكن گردشگری، مساجد و تکایا در مرکز استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري شهرداری مرکز استان، سازمان آتش نشانی ساری در گزارشی از بازديد ايمني كارشناسان اين سازمان از اماكن گردشگری، مساجد و تکایا در مرکز استان خبر داد.

در این گزارش با توجه اهميت حفاظت و حراست از سرمايه هاي شهر، آمده است: به منظور پيشگيري از وقوع حريق وحوادث و كاهش مخاطرات، كارشناسان سازمان به همراه هیات امنا، مسئولان و دست اندرکاران اماکن مختلف، از بنای ساختمان و كليه تجهيزات، امكانات و انبارهاي این اماکن بازديد ايمني به عمل آوردند.

بازديد ايمني از مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، حسینیه پیرتکیه، امامزاده و حسینیه سیدسر، حسینیه و مجتمع فرهنگی آب انبار نو، ساختمان کلبادی، حسینیه عباس‌خانی، حسینیه علی‌جان‌بیک، مسجد مصطفی‌خان، امامزاده یحیی(ع) و امامزاده زین العابدین(ع)، از اماکن بازدید شده توسط كارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در هفته گذشته بوده که نقاط قوت و ضعف را شناسايي ساختمان ها شناسایی شده است.

در گذشته نیز از سوی کارشناسان سازمان، از این گونه اماکن بازدیدهای ایمنی صورت گرفته است و موارد كارشناسي و بررسي هاي انجام شده در قالب دستور العمل ايمني به مسئولين اماکن بازديد شده ارسال شد تا مسئولان مربوطه نسبت به اجراي دستورالعمل و رفع نقص موارد ذكر شده اقدام نمايند.

فرسودگي بنا وعدم وجود استحكام در بنا، عدم دسترسي خودروهاي امدادرسان، وجود شكاف و درز در زير سقف و ديوارها و احتمال ريزش ديوار، سقف و مصالح و ساير اشياء ناایمن بکار رفته در آن، وضعيت نامناسب سيم‌كشي برق، عدم وجود تجهيزات اعلام و اطفاي حريق متناسب با نوع كاربري، تجميع ضايعات قابل اشتعال توسط افراد از جمله نواقص در اين گونه ساختمان ها بوده است.

در این گزارش، اداره پيشگيري سازمان آتش نشانی ساری با اشاره به لزوم رعايت موارد ايمني از سوي هیات امنا، متولیان تکایا و مساجد و همچنین مسئولان اماکن گردشگری، از آمادگی این اداره جهت بازدید ایمنی و مشاوره در زمینه ایمنی و آتش نشانی خبر داد.

در پایان، آمده است: ضمن تشکر از همکاری هیات امنا و مسئولان اماکن گردشگری با کارشناسان، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری بر استمرار این بازدید ها تاکید دارد. ضمناً موارد ناايمن در اماكن بازدید شده، جهت رفع نقص به مراجع ذيربط گزارش گردیده و اخطاريه نيز به مالكين و صاحبان اماکن مربوطه ارسال شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :