آخرین عناوین

سه شنبه 2 مرداد 1397-9:7 کد خبر:62090

شهردار قائم‌شهر قول داد:

کنترل شیرابه‌های قائم‌شهر طی 6 ماه آینده/مخالف دومنطقه‌ای شدن قائم‌شهر بودم

شهردار قائم‌شهر گفت: این قول را به مردم شهرم می‌دهم که در 6ماه آینده شیرابه حاصل از زباله‌ها را کنترل می‌کنیم و نمی‌گذاریم به زمین‌های پایین دست وارد شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بهمن معین‌پور در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه پروسه انتخاب شهردار در قائم‌شهر زمان‌بر بود و از این سو برای جذب اعتبارات لازم آسیب‌هایی دیدیم، اظهار داشت: شهر ما مزین به نام قائم‌آل محمد است و باید امانت‌دار خوبی تحت این نام باشیم.

وی افزود: پنجم بهمن‌ماه سال گذشته، کار پروژه تعطیل شده میدان جانبازان را ادامه دادیم و در نیمه نخست اسفند پل قابل تردد شد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد حجم ترافیکی فاجعه‌بار می‌شد.

شهردار قائم‌شهر تصریح کرد: تا به امروز نزدیک به 9 میلیارد تومان برای پروژه میدان جانبازان هزینه شد و بسیار تلاش کردیم تا از طریق راه و شهرسازی اعتبارات ملی برای این پل جذب کنیم.

معین‌پور با بیان اینکه برای سال 97، استراتژی شهرداری قائم‌شهر بر دو محور حرکت خواهد کرد، ادامه داد: سعی می‌کنیم تا شهرداری را مأموریت محور و پروژه محور پیش ببریم.

وی مأموریت بعدی شهرداری را تسهیل حوزه ترافیک و احداث زیرگذرهای استاندارد برشمرد و گفت: امسال چهار زیرگذر در کمربندی و محدوده راه‌آهن احداث می‌شود.

شهردار قائم‌شهر افزود: از اتفاقات خوبی که در شهرداری رقم خورد می‌توان به قراردادن مسأله پسماند در چهارچوب مأموریت خود، 30 ساله کردن قرارداد بهره‌برداری گردشگری و حفاظتی از جنگل تلار به صورت سه دوره 10ساله و تأسیس کارگاه تولید علائم راهنمایی و رانندگی مورد نیاز اشاره کرد.

معین‌پور تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل مورد بحث دومنطقه‌ای شدن قائم‌شهر است که بنده نخستین فردی بودم که به این طرح اعتراض کردم چرا که تقسیم‌بندی عادلانه نبود و نیاز به پیگیری بود تا منطقه‌بندی اصلاح شود.

وی ادامه داد: شاخصی که برای این تقسیم‌بندی در نظر گرفته شد شاخص جمعیتی است و خط تقسیم این طرح راه‌آهن است که ای کاش آکس خیابان ساری بود که اگر این چنین می‌شد امروز سمت راست خیابان ساری منطقه دو می‌شد و از نظر درآمدزایی موقعیت بهتری داشت.

شهردار قائم‌شهر با بیان اینکه در کنار دومنطقه‌ای کردن قائم‌شهر، این مناطق به 20 ناحیه هم تقسیم شده است، اظهار کرد: برای هرکدام از نواحی، مدیر و یا ناظر ناحیه در نظر گرفتیم تا هرهفته به شهردار گزارش دهند.

معین‌پور به کارخانه نساجی این شهر اشاره کرد و گفت: در دوماهه نخست این واحد تولیدی دچار نوسان شد و کارخانه در دی‌ماه با معوقه سه یا چهارماهه پرداخت حقوق مواجه که با همکاری شورا، در روزهای پایانی سال تمام مطالبات تسویه شد.

وی افزود: در بحث پایش تصویری، قرارداد 900 میلیون تومانی با سازمان همیاری امضاء کردم و امروز دکل‌های مربوطه به سوی قائم‌شهر در حرکت است و کارهای مقدماتی آن انجام شد و تصمیم داریم در هفته دفاع مقدس پایش تصویری در قائم‌شهر به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار قائم‌شهر در پایان گفت: مهمترین چالش ما در شهر، زباله و پسماند است و آسیب آن از نسل ما به نسل آینده منتقل می‌شود ولی این قول را به مردم شهرم می‌دهم که در 6 ماه آینده شیرابه حاصل از زباله‌ها را کنترل می‌کنیم و نمی‌گذاریم به زمین‌های پایین دست وارد شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :