آخرین عناوین

چهارشنبه 3 مرداد 1397-10:13 کد خبر:62114

اندر مصائب تأخیر اورژانس در جاده ساری ـ کیاسر:

پاسخ اورژانسی به گلایه‌های مردمی!/3 دقیقه کجا و 1 ساعت کجا؟!

تاخیر اورژانس در انتقال بیماران تصادفی در جاده ساری به کیاسر زمینه انتقادات شدید مردمی را فراهم کرده و متولیان اورژانس همچنان اصرار بر عملکرد مناسب در انتقال بیمار دارند.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از فارس، خبر تأخیرهای حضور اورژانس بر بالین بیماران تصادفی برای دومین بار در روزهای اخیر از منطقه چهاردانگه ساری واقع در جاده ساری به کیاسر گزارش شده است.

در خبر اول که به ‌صورت فیلم کوتاه توسط یکی از افراد حاضر در صحنه منتشر شده، تصویر راننده‌ای است که اعلام می‌کند به‌مدت نیم ساعت فرد حادثه‌دیده در ماشین پراید منتظر پرسنل اورژانس هست که هنوز به صحنه نرسیدند.

در حادثه مشابه دیگر خبر وجود پنج مجروح در سه دستگاه آمبولانس اورژانس و همچنین حمل دو مجروح با یک دستگاه آمبولانس هلال‌احمر؛ که انتقال دو مجروح با یک آمبولانس با هیچ استاندارد پزشکی مطابقتی ندارد.

وجود تصادفات مکرر در مسیر جاده کیاسر به ساری و نبود امکانات کافی از جمله آمبولانس، یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم در این منطقه اعلام شده است.

در همین ارتباط ذکریا اشکپور سخنگوی اورژانس در تشریح جزئیات این حادثه بیان کرد: ساعت 19 و 45 دقیقه روز دوشنبه اول تیرماه تصادف بین پراید و نیسان در منطقه زلم رودبار به مرکز اورژانس اعلام شد.

وی با عنوان اینکه بلافاصله آمبولانس پایگاه کلاج‌خسه در مدت سه دقیقه به محل حادثه اعزام شد، گفت: همزمان به آمبولانس‌های پایگاه اورژانس کیاسر و هلال احمر هم مأموریت داده شد که نسبت به امدادرسانی اقدام کنند.

سخنگوی اورژانس مازندران با اعلام اینکه در این حادثه چهار خانم 21، 17،19 و 21 ساله و همچنین یک مرد 55 ساله مصدوم شدند، افزود: این مصدومین پس از اقدامات درمانی اولیه به سمت بیمارستان امام خمینی(ره) ساری حرکت کردند که بین مسیر آمبولانس پایگاه اورژانس تاکام یک مصدوم از آمبولانس هلال احمر را تحویل گرفت.

وی اضافه کرد:در این مأموریت به همه مصدومان خدمات‌رسانی لازم ارائه شده و همگی در شرایط مطلوب به‌سر می‌برند.

آنچه گفته شد گلایه‌های مردمی و توضیحات اورژانس مازندران بوده اما این حادثه یک شاهد دیگری هم داشت که بنا به گفته خودش با مسئولان اورژانس استان هم تماس داشته و روایت دیگری از این حادثه را تشریح می‌کند.

سیدحسن موسوی‌کیاسری عضو شورای اسلامی شهر کیاسر که در محل حادثه حضور داشت در ارتباط با این حادثه و زمان حضور اورژانس و مطالب مطرح‌شده توسط اورژانس، چنین گفت: تا ساعت 20:45 دقیقه مجروح کنار جاده و زیر باران  قرار داشت، چه‌طور متولیان اورژانس مدعی حضور سه دقیقه‌ای بر بالین هستند، دو نفر از مجروحان نیز وضعیت نامناسبی داشتند.

وی افزود:غیر از این موضوع ماشین هلال احمر دو مجروح را در یک آمبولانس  قرار داد که این موضوع به لحاظ استاندارد حمل بیمار به شدت مورد انتقاد است.

عضو شورای اسلامی شهر کیاسر ادامه داد:زمان انتقال دو مجروح به آمبولانس هلال احمر هیچ یک از پرسنل اورژانس حضور نداشتند و حتی پرسنل هلال احمر هم خواستار حضور سریع‌تر اورژانس در محل حادثه شده بودند.

وی با اعلام اینکه جاده ساری به کیاسر یکی از نقاط حادثه‌خیز استان محسوب می‌شود، گفت: با توجه به مخاطرات این جاده، انتظار است متولیان دانشگاه علوم پزشکی پیگیر کد جدید اورژانس برای این مسیر باشند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :