آخرین عناوین

چهارشنبه 3 مرداد 1397-17:27 کد خبر:62126

رئیس مجمع نمایندگان مازندران اعلام کرد:‌

مشکل کمبود آب در استان جدی است

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر مدیریت منابع آب در استان گفت: مشکل کمبود آب در مازندران جدی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، عبدالله رضییان اظهار داشت: درصد پیشرفت پروژه‌های عمرانی در استان خوب است اعتبارات استان کم داریم و عملیاتی که در حال اجرا بوده اما برای تکمیل پروژه‌ها نارسایی‌هایی منابع نیز داریم که باید فکر اساسی در این زمینه شود.

وی افزود:به دلیل پروژه‌های نیمه تمام نمی‌توانیم پروژه جدیدی را تعریف کنیم در واقع یه نوع کسری‌هایی که دربودجه سنوات قبل به وجود آمده بود اما  در سال 96 شرایط بهتر بود و ما کسری نداشتیم و طبق گزارش مجمع اقتصادی درصد کسری بسیار جزیی و حدو دو الی سه درصد است که در مجموع جذب منابع به خوبی صورت گرفت.

رضییان بیان کرد:در زمینه پروژه‌های نیمه کاره برخی پروژه‌ها ملی در حوزه‌های مختلف مانند زیرساختی، درمانی، راه و ورزش و برخی پروژه‌ها نیز استانی است که نیازمند نگاه ویژه است که در حوزه کشاورزی پروژه‌ها به خوبی اجرا شد،کمک‌های خوبی به کشاورزان در زمینه تسطیح  اراضی و بازسازی زمین‌های کشاورزی شد اما  در بخش آب کمبود داریم.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جدی بودن مشکل آب در استان گفت: البته تا حدودی شرایط آب شرب بهتر است فصل تابستان ممکن است مشکل داشته باشیم اما باقی فصل‌ها مشکل چندانی نیست اما مشکل در بخش  کشاورزی بیشتر است زیرا زمان آن فصل تابستان است که  زیرساخت‌های آب حتما باید اصلاح شود.

رضیان ادامه داد:در شبکه آبرسانی در سدها مشکل داریم چون منابع اندک و قلیل است که  در جلسه با مجمع حوزه نیرو قرار شد کار ویژه ای برای مازندران  انجام گیرد و  چون شرکت‌ها حالت خصولتی دارند. شرکت‌ها می‌توانند از منابع بیرون مانند منابع بانکی استفاده کنند که استاندار آنان را به پست بانک معرفی کرد که  پروژه‌های زیرساختی آب تکمیل شود تا بتوانیم در بخش کشاورزی و در بحث آب پاسخگوی کشاورزان باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :