آخرین عناوین

شنبه 6 مرداد 1397-11:21 کد خبر:62158

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران خبر داد:

جمعه‌ای پرحادثه در دریای مازندران

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: روز گذشته، روز پرحادثه‌ای داشتیم به‌ طوری‌که 6 نفر در دریای مازندران غرق شدند.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از فارس ، نقی کریمیان اظهار داشت: روز گذشته روز پرحادثه‌ای داشتیم، به‌طوری‌که 6 نفر در دریای مازندران غرق شدند.

وی افزود: فردی در منطقه حادثه‌خیز دریای نوشهر در حال شنا بود که ناجیان غریق به آنان توصیه کردند، با توجه به اینکه دریا ناآرام است از شنا پرهیز کنند که این افراد برای اینکه دیگر ناجیان غریق به آنان هشدار ندهند به رودخانه‌ای در امتداد دریا رفتند که گرفتار گودال شده و دو نفر از افراد بومی وقتی فرد را درحال غرق شدن می‌بینند سعی می‌کنند نجاتش دهند به ‌دلیل عدم آگاهی کافی در این زمینه این دو تن نیز غرق شدند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران اضافه کرد: یک نفر دیگر در منطقه بحرانی دریای رامسر که ازسوی محیط زیست تعطیل شد اقدام به شنا کرد که این فرد نیز غرق شد.

کریمیان بیان کرد: یک غرقی مربوط به طرح سیترا نوشهر و غرقی دیگر مربوط به منطقه حادثه‌خیز دریای بابلسر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد غرقی در دریای مازندران به 18 تن رسید، تصریح کرد: باوجود هشدارهای داده شده افراد سعی می‌کنند برای اینکه ناجیان به آنان تذکر ندهند از چشم ناجیان فاصله بگیرند که این کار موجب غرق شدن آنان می‌شود.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با تأکید بر اینکه افراد به کمک دسته‌جمعی نروند، خاطرنشان کرد: حادثه روز گذشته در دریای نوشهر منجر به غرق شدن دو تن از اهالی بومی منطقه شد که لازم است افرادی که اطلاعات لازم در زمینه شنا را ندارند از این کار به شدت پرهیز کنند.

کریمیان تصریح کرد: تصادف دریای ازجمله مواردی است که آمار آن روز به روز درحال افزایش است که لازم است افراد در منطقه‌ای جت رانان و قایقرانان فعالیت نکنند به هیچ وجه شنا نکنند، چراکه آنان دید کافی ندارند.

وی یادآور شد: شنا در کنار اسکله و سنگ‌چین نیز ممنوع است لازم است افراد از این کار پرهیز کنند تا شاهد مشکلی نباشیم.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با اعلام اینکه تعداد نجات‌یافتگان در دریای مازندران به یک‌هزار و 773 نفر رسید، گفت: از این تعداد 20 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :