آخرین عناوین

شنبه 6 مرداد 1397-17:50 کد خبر:62170

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مازندران خبر داد:

لزوم استاندارد سازی برنج مازندران/تخلف با ادغام ۷ نوع برنج متفاوت!

مدیرکل استاندارد مازندران گفت: تخلف فراوانی با نام برنج مازندران صورت می گیرد، در بررسی‌های به عمل آمده یک کارگاه ۷ نوع برنج را با یکدیگر ادغام کرده بود که این امر تشخیص داده شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا،مسعود جوادی در نشست بررسی مشکلات استاندارد برنج در کارگروه تخصصی صنایع تبدیلی و غذایی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با بیان این که در هفته گذشته، فریدونکنار به عنوان پایتخت برنج ایران معرفی شد، اظهار داشت: گروه‌هایی که به دنبال دریافت استاندارد هستند، باید در مسیر این مهم حرکت کرده و شرایط آزمایشگاهی برای کارگاه تولیدی خود فراهم کنند.

وی با تاکید بر این که باید شرایط برای استان‌های شمالی کشور فراهم شود تا نسبت به قیمت و استانداردهای برنج تصمیم گیرنده نهایی باشند، تصریح کرد: ویژگی دریافت نشان استاندارد کاملا مشخص است و محصول ملی باید برای دریافت این نشان، تولید ملی داشته باشد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی مازندران با اشاره به اینکه در کارگاه‌های تولیدی برنج  آزمایشگاه حداقلی محصولات، مدیر آموزش دیده و فرایند تحت کنترل باید وجود و حضور داشته باشند، افزود: اگر واحدهای تولیدی نیاز به داشتن علامت استاندارد را احساس کردند باید هزینه آزمایشگاه و مابقی شرایط را فراهم کنند.

تخلف با ادغام 7 نوع برنج متفاوت!

جوادی با اشاره به اینکه تخلف فراوانی با نام برنج مازندران صورت می گیرد، گفت:در بررسی‌های به عمل آمده یک کارگاه فقط ۷ نوع برنج مختلف را با یکدیگر ادغام کرده بود که این امر تشخیص داده شد.

ورود برنج هندی و پاکستانی در فصل برداشت!

وی همچنین از ورود برنج هندی و پاکستانی در فصل برداشت برنج در مازندران گلایه کرد و خواستار بررسی این موضوع شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی مازندران با بیان اینکه با صدور پروانه استاندارد مخالفتی نمی شود، خاطرنشان کرد: اگر برای تمامی واحدهای تولیدی برنج شرایط آزمایشگاهی، استاندارد، بسته‌بندی و نمونه‌برداری در یک واحد انجام شده و واحد بسته‌بندی محصولات به مانند فریدونکنار جامع باشد، از هر منطقه برنج با کیفیتی به بازار ارائه خواهیم داد.

جوادی گفت: یک واحد تولیدی که نمی تواند آزمایش‌های کیفی را انجام داده و مسئول کنترل کیفی داشته باشد، اگر این امر صورت بگیرد نشان دهنده شکستن علامت استاندارد است.

لزوم عضویت واحدهای تولیدی در کمیسیون ملی استاندارد

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: واحدهای تولیدی باید عضو کمیسیون ملی استاندارد شوند و در ترویج آن پیگیر باشند.

وی در پایان گفت:در خصوص استانداردسازی برنج فعالیت هایی چون ترویج و مشارکت استاندارد، توجه به فرآیند تدوین استاندارد منطبق با استاندارد ملی، درخواست بازنگری و توجه به مباحث آزمایشگاهی را می توان انجام داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :