آخرین عناوین

يکشنبه 7 مرداد 1397-10:41 کد خبر:62182

از شایعه تا واقعیت:

کمبود سوخت پمپ بنزین ها در غرب مازندران/ علت تغییر مسیر تانکرهاست

در پی عدم سوخت‌رسانی به پمپ بنزین های غرب مازندران و برخی شایعات مبنی بر اعتصاب تانکرداران، رئیس انجمن صنفی تانکرداران غرب مازندران این شایعه را رد کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، از چند روز گذشته و در پی کمبود سوخت در برخی مناطق غرب مازندران، مردم این مناطق شاهد صف های طولانی برای تهیه سوخت بنزین هستند از سوی دیگر برخی جایگاه ها نیز به حالت تعطیلی موقت درآمده اند.

کمبود سوخت ناشی از تغییر مسیرهای ارسال سوخت از ساری به کرج سبب شده تا مناطق گردشگر پذیر غرب مازندران در روزهای اخیر شاهد عدم عرضه سوخت در برخی جایگاه ها باشند.

این روند در حالی است که مسئولان منطقه عنوان می کنند این مسئله در حال پیگیری است و روزهای آتی وضعیت سوخت رسانی عادی خواهد شد.

یک شهروند چالوسی با بیان اینکه عصر روزهای اخیر بویژه در تعطیلات برخی جایگاه ها به دلیل نداشتن سوخت از ارائه خدمات خودداری کردند، افزود: در این زمان ها برای تهیه سوخت مجبور شدیم از جایگاه های خاصی در منطقه سوخت تهیه کنیم و شاهد صف های طولانی در آن بوده ایم.

یک شهروند نوشهری نیز می گوید: عصر شنبه جایگاه سوخت منطقه پول و کجور فاقد سوخت بودند و به خودروها خدمات نمی دادند و مجبور شدم شب را در بخش کجور بمانم و از یکی دوستان بخواهم ۲۰ لیتر بنزین از شهر نوشهر و فاصله ۶۵ کیلومتری تهیه کند و در اختیارم قرار دهد.

به گفته شهروندان غرب مازندران از جمله عباس آباد، تنکابن و رامسر، کمبود سوخت در روزهای اخیر در این مناطق منجر به بروز مشکلاتی برای صاحبان خودرو و جایگاه داران شده است و دلیل آن را جایگاه داران نداشتن سوخت مطرح می کنند.

تغییر مسیر سوخت رسانی دلیل وقفه در خدمات است

در حالی که هنوز شرکت توزیع فرآورده های نفتی غرب مازندران در چالوس نسبت به این کمبود توزیع بنزین واکنش رسمی نشان نداده اما فرماندار نوشهر ، تغییر مسیر ارسال سوخت را دلیل کمبود در برخی جایگاه ها بیان کرده است.

عبدالصمدصفر نژاد با بیان اینکه تاکنون سوخت مورد نیاز غرب مازندران از ساری تهیه می شد ادامه داد: در روزهای اخیر مسیر ارسال سوخت از ساری به کرج تغییر کرده است و تانکرداران و جایگاه داران باید سوخت مورد نیاز را از این مسیر برای منطقه غرب مازندران توزیع کنند.

وی در عین حال تصریح کرد: با هماهنگی و پیگیری های صورت گرفته مشکل حل شده و در روزهای آتی وضعیت باثباتی را از نظر عرضه سوخت در منطقه شاهد خواهیم بود.

رد شایعه اعتصاب تانکرداران

کمبود عرضه سوخت و تعطیلی موقت جایگاه ها در غرب مازندران در حالی است که برخی در فضای مجازی، اعتصاب تانکرداران را شایعه کرده اند اما محمدی رئیس انجمن صنفی تانکرداران غرب مازندران این مسئله را تکذیب و رد کرده است.

در پی عدم سوخت‌رسانی به پمپ بنزین های غرب مازندران و برخی شایعات مبنی بر اعتصاب تانکرداران، علت را از رئیس انجمن صنفی تانکرداران غرب مازندران جویا شدیم، محمدی رئیس انجمن صنفی تانکرداران غرب مازندران این شایعه را رد و علت مشکل پیش آمده را عدم وجود سوخت برای بارگیری تانکرداران از مناطق اطراف عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه، تانکرداران غرب مازندران با وجود مشکلات فراوان، کمبود بار، ناعدالتی‌ در توزیع بار در مناطق اطراف، بالا بودن هزینه استهلاک ماشین ها و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، تاکنون ذره ای از وظیفه خود فروگذار نکرده و مشغول خدمت رسانی به مردم شریف منطقه هستند.

رئیس انجمن صنفی تانکرداران غرب مازندران همچنین مشکل عدم وجود بنزین را نبود سوخت برای تأمین پمپ های بنزین عنوان کرد و گفت: در صورت ارائه سوخت در مناطق و شرکت های توزیع ساری و گیلان، تانکرداران آمادگی جابجایی آن را داشته و خدمت‌رسانی خواهند کرد.

بیش از ۱۷۰ جایگاه عرضه سوخت در مازندران وجود دارد و در سه ماه اول سال جاری ۲۹۲ میلیون لیتر بنزین در حوزه نفتی ساری مصرف شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :