آخرین عناوین

يکشنبه 7 مرداد 1397-17:19 کد خبر:62188

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی خبر داد:

وضعیت سفید بازار مرغ/مرغداران، دل‌نگران جوجه‌ریزی و تأمین علوفه

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: مرغداران این روزها دل نگرانی جوجه‌ریزی و تأمین علوفه را دارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بازار مرغ در ماه‌های گذشته، وضعیت پر تب و تابی را پشت سر گذراند، به‌طوری‌که مرغداران در ماه گذشته برای تولید هر کیلو مرغ حدود هزار تومان متضرر شدند ولی درحال حاضر از لحاظ سود در حاشیه امنیت قرار گرفتند.

با وجود مشکلاتی که مرغداران در هر برهه از زمان با آن مواجه هستند، با عزم و اراده‌ای بالا در حال تولید هستند و مشکلات نتوانسته وقفه‌ای در تولید ایجاد کند.

در حال حاضر از لحاظ قیمتی تولیدکنندگان مرغ در حاشیه امنیت قرار گرفتند اما موضوع مهم توجه به بحث گرماست که باید مراقب باشند تا گرما نتواند خسارتی به محصولات آنان وارد کند.

با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم نکته مهم توجه تولیدکنندگان به توصیه‌ها و هشدارها و تخلیه زودهنگام مرغ است و به ‌شدت باید از نگهداری مرغ با وزن بالا پرهیز کرده و مرغ را زودتر روانه بازار کنند.

* ضرورت مدیریت قرنطینه و بهداشتی با توجه به ادامه موج گرما

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهار کرد:در حال حاضر باتوجه به فصل تابستان و موج گرمایی و به‌منظور بازدهی و راندمان بیشتر باید تولیدات مرغداران زودتر تخلیه شود تا دچار خسارت نشویم.

عطاءالله حسن‌زاده با بیان اینکه امروز مرغدار در حاشیه امنیت سود قرار گرفت، افزود: اگر تولیدکنندگان کاهش وزن را در دستور کار خود قرار دهند عرضه بیش از تقاضا نخواهند داشت؛ درحال حاضر نیز مرغ را وزن پایین روانه بازار می‌کنیم تا شاهد مشکلی نباشیم.

وی اضافه کرد: باتوجه به تداوم موج گرما مرغداران باید به این مهم توجه کنند که در چنین شرایطی مدیریت پرورش و تغذیه، سرمادهی و هوادهی حائز اهمیت است تا در این شرایط دچار خسارت نشویم.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با تأکید بر ضرورت مدیریت قرنطینه و بهداشتی باتوجه به ادامه موج گرما، خاطرنشان کرد: هنگام تخلیه کردن باید به تقاضای بازار توجه شود و به‌گونه‌ای عرضه شود تا حباب قیمتی به وجود نیاید؛ چرا که به نفع تولیدکننده نخواهد بود.

حسن‌زاده یادآور شد: باید عرضه و تقاضا به‌گونه‌ای مدیریت شود تا هم برای تولید و هم برای مصرف مقرون به صرفه باشد.

وی با اعلام اینکه قیمت امروز مرغ زنده درب مرغداری ۶ تا ۶ هزار و ۲۰۰ تومان است، تصریح کرد: این روزها مرغداران دل نگرانی جوجه‌ریزی و تأمین علوفه را دارند.

براساس این گزارش، وضعیت بازار مرغ مازندران نیز سفید است و بازار متلاطم مرغ رنگ آرامش را به خود دید که امیدواریم تولیدکنندگان باتوجه به هشدارها با مشکلی مواجه نشوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :