آخرین عناوین

دوشنبه 8 مرداد 1397-17:47 کد خبر:62217

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

ماجرای کمبود بنزین غرب مازندران از زبان جایگاه‌داران و توضیحات مسئولان

کمبود بنزین غرب مازندران طی روزهای اخیر به دلیل خرابی پالایشگاه اراک اعلام شده است و مسئولان این اطمینان را دادند که نیازی به ذخیره‌سازی نیست و مشکل مرتفع شده است.


خزرتیترخبر: بعد از کمبود بنزین در شهرستان‌های همجوار رامسر و عباس‌آباد در روزهای گذشته، از عصر دیروز شهرستان تنکابن نیز با کمبود ارائه بنزین مواجه شد.

تعدادی از جایگاه‌داران بنزین از کمبود بنزین در طی هفته گذشته گلایه کردند و اظهار داشتند: این وضعیت در روزهای اخیر حادتر شد اما مدیر منطقه نهایت تلاشش را دارد.

محمد فیروزی علت را خرابی پالایشگاه اراک اعلام کرد و افزود: این اطلاعی است که به ما دادند و ما دیروز از کرج و امروز از اصفهان بنزین آوردیم.

*نگرانی برای تهیه سوخت وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه یک سری از افراد مسافر هستند و تعدادی نیز با جو ایجاد شده، مراجعه کردند و سعه صدر ندارند، تصریح کرد: جایگاه‌داران بنزین از مردم خواستند براساس مصرف‌شان نسبت به خرید بنزین اقدام کنند و هیچ نگرانی برای تهیه آن نداشته باشند.

*تامین سوخت از امروز و فردا از استان گیلان انجام می‌شود

سیدامیر حسینی‌جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز درباره وضعیت بنزین شهرستان تنکابن اظهار کرد: انتقال سوخت در گذشته از استان‌های مرکزی همچون اصفهان و اراک به غرب مازندران و تنکابن انجام می‌شد اما چند روزی است که به دلیل خلل در حمل و نقل بنا به اعلام شرکت نفت، تامین سوخت از امروز و فردا از استان گیلان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر قبلی به دلیل فاصله خط انتقال و هم مصرف بالا مشکل ایجاد شد که طبق اعلام شرکت نفت ظرف ۲۴ ساعت آینده روند انتقال بنزین به شهرستان عادی می‌شود.

*روز گذشته فقط یک جایگاه قریب به ۶۵ هزار لیتر بنزین ارائه کرد

معاون استاندار مازندران متذکر شد: مردم در این حوزه نگران هستند و خرید سوخت هم‌اکنون به ۲/۵ برابر رسیده و حتی از شهرستان‌های دیگر نیز مراجعه کرده و مردم بیش از مصرف، ذخیره می‌کنند.

فرماندار تنکابن با بیان اینکه جایگاه‌های بنزین در روزهای عادی ۱۵ تا۲۰ هزار لیتر ارائه می‌کردند اما روز گذشته فقط یک جایگاه قریب به ۶۵ هزار لیتر بنزین ارائه کرد، گفت: مصرف بنزین یک روز کل شهرستان در یک روز عادی ۹۰ هزار لیتر بوده اما دیروز با وجود فعالیت تمام جایگاه‌ها باز هم متقاضی وجود داشت.

*طی 24 ساعت آینده تامین بنزین شروع می‌شود

حسینی‌جو به مردم شهرستان اطمینان داد: نگرانی نداشته باشند چرا که استاندار، شرکت نفت و مسئولان شهرستان پیگیری جدی مسئله هستند و طی ۲۴ ساعت آینده با وجود تکمیل این ظرفیت، مازاد بنزین هم در شهرستان فراهم خواهد بود.

*پرهیز از ذخیره‌سازی بنزین

همچنین نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این زمینه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگرانی برای تامین سوخت غرب مازندران وجود ندارد و مردم از ذخیره‌سازی بنزین پرهیز کنند.

وی با اعلام اینکه تمهیدات لازم برای تامین نیازمندی‌های بنزین در غرب استان فراهم شده است، گفت: تمهیدات لازم برای تامین نیازمندی‌های سوخت در غرب استان انجام شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :