آخرین عناوین

چهارشنبه 10 مرداد 1397-9:34 کد خبر:62236

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

کاهش ابتلای به هپاتیت «ب» در مازندران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کاهش ابتلاء و شیوع بیماری هپاتیت B در استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،محمدرضا حق شناس در حاشیه کمپین اطلاع رسانی هپاتیت، اظهار داشت:عوامل متعددی سبب ابتلا فرد به هپاتیت می شود که یکی از این عوامل ویروس ها هستند و هپاتیت A وE از طریق گوارش و هپاتیت B و c به وسیله فرآورده های خونی منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه در این کمپین راه های انتقال هپاتیت B و C به مردم آموزش داده می شود، گفت: ویروس هپاتیت بی و سی می توانند سبب سیروز کبدی شوند که امروزه داروهایی برای بیماری هپاتیت سی کشف شده که سبب درمان فرد می شود.

حق شناس با تاکید بر اینکه افراد برای جلوگیری از ابتلا به بیماری هپاتیت"بی" واکسن تزریق کنند، گفت: با توجه به سیاست واکسیناسیونی که در کشور وجود دارد شیوع هپاتیت «بی»کاهش پیدا کرده است و حدود هشت دهم درصد تا یک و دو دهم شیوع آن گزارش می شود و در مازندران نیز نه دهم درصد است.

وی به برنامه های فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و افزود:هدف ما از برگزاری این کمپین ها افزایش سواد سلامت افراد جامعه و آگاهی آن ها نسبت به راه های انتقال و علائم بیماری ها است که سبب کنترل و کاهش آن می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر آموزش و آگاهی مردم نسبت به بیماری ها، بیان کرد: باید به افراد مبتلا به هپاتیت آموزش های لازم داده شود تا فرد مبتلا این بیماری را به سایر افراد جامعه انتقال ندهد.

حق شناس با بیان اینکه بیش از ۸ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحصیل می کنند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای همه این دانشجویان برنامه های متعددی در حوزه آموزشی و فرهنگی دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :