آخرین عناوین

چهارشنبه 10 مرداد 1397-17:15 کد خبر:62246

رشد قارچ‌گونه تاکسی‌های اینترنتی بدون مجوز:

فعلاً سوار نشوید

در شرایطی شاهد رشد فزاینده تاکسی‌های اینترنتی در مرکز مازندران هستیم که مسئولان تاکسیرانی اعلام می‌کنند این خودروها فاقد مجوز لازم هستند و شهروندان سوار این خودروها نشوند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، در شرایطی شاهد رشد فزاینده و قارچ‌گونه تاکسی‌های اینترنتی در مرکز مازندران همانند سایر شهرهای کشور هستیم که مسئولان تاکسیرانی اعلام می‌کنند این خودروها فاقد مجوز لازم هستند.

نام‌هایی از جمله اسنپ، تپ‌سی، ماکسیم، آیتاکس و سایر نام‌هایی آشناست که برنامه‌ آن روی تلفن‌های همراه نصب شده و افراد با درخواست از طریق اینترنت و مشخص کردن مبدأ و مقصد، امور روزانه خود را انجام می‌دهند.

با وجود اینکه بارها اعلام شده این شرکت‌ها فاقد مجوز لازم هستند اما تابلوبه ‌دستان در میدان‌های اصلی شهر اقدام به جذب راننده می‌کنند و مسافران نیز به‌ دلیل ارزانی کرایه، جذب این شرکت‌ها می‌شوند.

* فعالیت بدون آرم و علائم

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری ساری اظهار کرد: تاکسی‌های اینترنتی فاقد مجوز لازم هستند و ما به مردم هم اعلام کردیم سوار این خودروها نشوید.

حمیدرضا فضل‌الله‌نژاد افزود: این شرکت‌ها باید برای دریافت مجوز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خودروهای اینترنتی بدون آرم و علائم و با تلفن همراه در سطح شهر در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: مردم نیز به‌دلیل ارزان بودن از این خودروها استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری با اعلام اینکه مکاتبه‌های لازم برای جلوگیری از فعالیت خودروهای اینترنتی در دستور کار ما قرار گرفت، تصریح کرد: با همکاری راهنمایی و رانندگی اجازه ندادیم این خودروها وارد هسته مرکزی شهر شوند.

فضل‌الله‌نژاد اضافه کرد: دو شرکت «آی تاکسی» و همچنین «تاکسی من»  با دارا بودن مجوز در سطح مرکز مازندران در حال فعالیت هستند و مردم می‌توانند از این خودروها استفاده کنند.

* فعالیت ۶ هزار راننده

یدالله طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در همین زمینه گفت:۶ هزار نفر در شهرهای آمل، ساری و بابل برای تاکسی اینترنتی ثبت‌نام کردند.

* دستور پلمپ

همچنین براساس گزارش‌ها، دادستان یکی از شهرهای مازندران دستور پلمپ تاکسی‌های اینترنتی را داده ولی هنوز این موضوع به جایی نرسیده است.

لازم است خودروهای اینترنتی با دریافت مجوز نسبت به فعالیت در سطح شهر اقدام کنند تا مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :