آخرین عناوین

چهارشنبه 10 مرداد 1397-17:35 کد خبر:62249

هجوم مردم به جایگاه‌های سوخت و تشکیل صف‌های طولانی!

شایعه کمبود بنزین در ساری قوت گرفت/تصاویر

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت:هجوم به یکباره مردم موجب شده است تا جایگاه‌ها بیشتر از ظرفیت روزانه خود فروش داشته و بنزین برای عرضه نداشته و تعطیل کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، به گزارش میدانی خبرنگار ما از شهرهای قائم‌شهر، بابل، آمل و نور در بسیاری از جایگاه‌های سوخت این شهرستان‌ها شاهد صف‌های طولانی بنزین در جایگاه‌ها هستیم.

بر اساس این گزارش، برخی عدم تأمین سوخت مورد نیاز جایگاه‌ها توسط شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی را دلیل هجوم مردم به جایگاه‌های سوخت اعلام کرده‌اند و برخی دیگر نیز افزایش دلار و احتمال افزایش قیمت سوخت را دلیل دیگر این امر برشمرده‌اند.

از سویی دیگر، برخی جایگاه‌داران هم از عدم تحویل سوخت به مراکز عرضه سوخت سخن گفته‌اند و برخی شایعات نیز حاکی از اعتصاب کامیون‌داران و به تبع آن عدم حمل و نقل سوخت به جایگاه‌ها را از دلایل کاهش وجود بنزین و تعطیلی جایگاه‌ها مطرح کرده‌اند.

طی هفته‌های اخیر هم در غالب شهرهای استان شاهد تعطیلی جایگاه‌های سوخت و مشاهده پلاکارد بنزین نداریم در مراکز عرضه بودیم که تغییر مسیر انتقال، علت کمبود عرضه بنزین در مازندران عنوان شد که از سوی مسئولان این امر مقطعی و طی 24 تا 48 ساعت رفع می‌شود.

اما ضمن اعلام این خبر از سوی مسئولان، صبح امروز نیز مجددا شاهد تعطیلی برخی جایگاه‌ها و صف‌های طولانی گاه چند ده متری در برخی جایگاه‌های استان بودیم که در نگاه اول حاکی از ادامه مشکلات تأمین سوخت در جایگاه‌های استان را دارد که برای اطلاع از کم و کیف موضوع نظر شما را به گفت‌وگو با یکی از مسئولان امر دعوت می‌کنیم:

حسینعلی طالبی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری درباره هجوم به یکباره مردم به مراکز عرضه و تشکیل صف‌های طولانی در جایگاه‌ها پاسخ داد: به هیچ وجه ما مشکل تأمین سوخت در استان نداریم و حتی بیشتر از روزهای گذشته نیز سوخت توزیع شده است و تمامی شایعات در این خصوص صحت ندارد.

وی تصریح کرد:مشکلات محدودی هم که در برخی نقاط استان وجود دارد طی یکی دو روز آینده به طور کامل رفع می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در خصوص صف‌های طولانی حال حاضر در جایگاه‌ها گفت: به دلیل برخی شایعات و جو روانی که در میان مردم ایجاد شده است، شاهد هجوم به یکباره مردم به سمت جایگاه‌های سوخت و ذخیره‌سازی بنزین هستیم که این امر موجب شده است تا برخی جایگاه‌ها بیشتر از ظرفیت فروش روزانه خود فروش داشته و به دلیل اتمام ذخیره موجود، بنزین برای عرضه نداشته و تعطیل کنند.

طالبی گفت: صف‌های طولانی و تعطیلی جایگاه‌ها هیچ یک به دلیل عدم انتقال یا عدم تحویل سوخت به جایگاه‌ها نیست و هجوم مردم و فروش چندین برابری جایگاه‌ها و متعاقب آن اتمام سوخت در جایگاه‌ها حادث شده است.

براساس این گزارش، اگر از شایعات،جو روانی و کوتاهی‌ احتمالی مسئولان در ساماندهی تامین سوخت در جایگاه‌های استان بگذریم نقش مردم در دامن زدن و بی توجهی به این شایعات غیرقابل انکار است،چرا که با دامن زدن به آن موجی از مشکلات در کشور بوجود خواهد آمد که دیگر تنها شایعه نیست و واقعیت تلخی است که خودمان عاملش بوده ایم.

در شرایط امروز که هجمه‌های دشمنان یکی پس از دیگری به سمت کشور گسیل می‌شود لذا دامن زدن به شایعاتی از این دست خودزنی و آب به آسیاب دشمن ریختن محسوب می‌شود. و دود این آتشی که از سهل انگاری ما بوجود آمده تنها به چشم خودمان می‌رود و افق دید ما را برای مقابله با دشمن کاهش می‌دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :