آخرین عناوین

پنجشنبه 11 مرداد 1397-17:6 کد خبر:62259

ساعتی پیش رخ داد:

بارش باران سیل‌آسا در سوادکوه/ مسدود شدن 300 متر جاده در محور خطیر‌کوه

باران سیل‌آسا در چهل‌ودومین روز از تابستان خساراتی در مناطقی از مازندران به بار آورده و باعث مسدود شدن جاده خطیر کوه شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازفارس،عصر امروز بارش باران ناگهانی و وقوع سیل رودخانه‌ای از بالا‌دست سوادکوه آغاز شد که این سیل در مسیر رودخانه‌ای سوادکوه در حال جریان است.

مهر‌علی رهنما همکار خبرگزاری فارس در سوادکوه که در زمان بارش باران و وقوع سیل در سر‌تنگه گنگلو حاضر بود با اشاره به اینکه حدود 300 متر جاده در محور خطیر‌کوه مسدود شد و بارش باران هم در خطیر‌کوه قابل مشاهده است، گفت: لودر‌های شرکت‌های شن و ماسه و فلورین در حال کمک برای بازگشایی مسیر هستند.

وی که اهل کنگلو و شاهد لحظه وقوع بارش و سیل است، افزود: پل چوبی که روی رودخانه سر‌تنگه کنگلو قرار‌ داشت با جریان آب تخریب‌ شد و حدود یک کیلومتر راه را برای رفتن به روستا، طی کردم.

رهنما با بیان اینکه زمین‌های شالی ما خسارتی ندید ولی لازم است در پایین‌دست نسبت به مدیریت سر‌دهنه‌ها اقدام شود تا از ورود گِل‌و لای به زمین‌ها جلوگیری‌شود، گفت: هم‌اکنون باران بند آمد و سیل رودخانه‌ای از کنگلو خارج‌ شد.

*اطلاع‌رسانی‌های گسترده به مردم و مسافران برای رعایت نکات ایمنی

اخبار دریافتی حاکی از آن است که جاده خطیر‌کوه که مسدود‌ شده‌ بود، بازگشایی شد و امداد‌گران در حال هشدار به مردم و مسافران مستقر در حاشیه رودخانه‌ها برای رعایت نکات ایمنی و فاصله‌گرفتن از رودخانه هستند و شهرداری‌های زیراب و پل‌سفید هم با استفاده از رسانه‌های مختلف در حال اطلاع‌رسانی به مردم هستند.

*وقوع سیل شدید در منطقه چهاردانگه ساری/حجم سیل در حال افزایش است

براساس این گزارش،مرتضی جعفری بخشدار منطقه چهاردانگه ساری با اشاره به بروز سیل شدید در منطقه چهاردانگه ساری، اظهار کرد: سیل بیشتر مناطق چهاردانگه ساری را فرا گرفته است.

وی با اعلام اینکه حجم سیل بسیار شدید است، افزود: حجم سیل رو به افزایش است و با توجه به گذشت بیش از یک ساعت لحظه به لحظه بر حجم آب افزایش می‌یابد.

بخشدار منطقه چهاردانگه ساری در ارتباط با میزان خسارت، گفت: امکان اعلام میزان خسارت با توجه به اینکه در حال حاضر در منطقه حضور دارم وجود ندارد اما احتمال تخریب اراضی کشاورزی وجود دارد.

وی اضافه کرد: بنا به اطلاعات دریافتی تاکنون تلفات جانی اعلام نشده اما میزان خسارت به اراضی کشاورزی با توجه به حجم رو به گسترش سیل بسیار زیاد است.

به دلیل اتصال ضعیف خدمات تلفن همراه و اینترنت امکان دریافت تصاویر و فیلم و انتشار آن وجود ندارد.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :