آخرین عناوین

پنجشنبه 11 مرداد 1397-18:19 کد خبر:62263

ایرنا گزارش می دهد:

تنها بیمارستان فوق تخصصی غرب مازندران در خواب زمستانه

بیمارستان 205 تختخوابی و فوق تخصصی تنکابن بعد از پنج سال تاخیر در راه اندازی، همچنان در مرحله اسکلت بندی قرار دارد.


خزرتیترخبر:بیمارستان 205 تختخوابی و فوق تخصصی تنکابن که قرار بود در سال 92 به بهره برداری برسد و شهروندان تنکابنی از مزایای آن بهره مند شوند اما بعد از پنج سال تاخیر در راه اندازی، هم اکنون در مرحله اسکلت بندی قرار دارد و این پروژه عظیم با تعداد محدودی کارگر روند کندی را سپری می کند.

با بهره برداری این بیمارستان که تنها بیمارستان فوق تخصصی غرب مازندران است و برای آن هشت تخت جراحی قلب ، چهار تخت آی سی یو قلب باز ، شش تخت سی سی یو و هشت تخت آنژیوگرافی پیش بینی شده ، بسیاری از مشکلات بیماران منطقه برطرف می شود.

برآورد اولیه برای تخصیص اعتبار جهت احداث این بیمارستان 50 میلیارد تومان اعلام شده بود و هم اکنون پیشرفت فیزیکی آن حدود 70 درصد است و وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود که در سال 97 به بهره برداری می رسد اما با این روند احتمال آن دور از ذهن به نظر می رسد.

یک شهروند تنکابنی با انتقاد شدید نسبت به افتتاح نشدن بیمارستان 205 تختخوابی ، گفت: در شرایطی که دولت در حوزه سلامت کارنامه بسیار خوبی داشته و هر روز شاهد افتتاح پروژه های مختلف در این زمینه هستیم ، به بهره برداری نرسیدن این پروژه هیچ توجیحی ندارد.

پژمان میرپی افزود : بارها در رسانه ها شنیدم که استاندار مازندران و فرماندار تنکابن خواستار تسریع در روند احداث این بیمارستان شده اند اما تاکنون هیچ حرکتی از سوی پیمانکار در جهت تکمیل این پروژه دیده نمی شود.

وی اظهار داشت : بهره برداری از این بیمارستان بسیار برای مردم منطقه حیاتی است و باید این موضوع را به پیمانکار مربوطه گوشزد کرد تا روند احداث آن را تسریع بخشد.

میرچی با اشاره به اینکه مردم شهرستان تنکابن در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بیشترین رای را به روحانی داده اند ، خاطرنشان کرد : انتظار داریم دولت نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد و با تخصیص اعتبار ، برخی از پروژه های نیمه تمام همچون بیمارستان را به اتمام برساند.

به گفته این شهروند ، بسیاری از بیماران قلبی و عروقی منطقه برای درمان به بیمارستان های استان های همجوار می روند و این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین ، خطرات بسیاری را به همراه دارد .

شهروند دیگری گفت : امسال پدرم را به خاطر نبودن یک مرکز فوق تخصصی جراحی قلب باز در منطقه مجبور شدم به تهران ببرم که متاسفانه در وسط راه فوت کرد و خانواده ام داغدار شدند.

مهتاب رستمی افزود: بسیاری از بیماران این منطقه برای بستری و درمان های تخصصی به بیمارستان های رشت ، ساری و تهران انتقال می یابند در حالی که با راه اندازی این بیمارستان دیگر نیازی به این کار نیست.

وی با بیان اینکه باید مسئولان اهمیت این موضوع را درک نمایند ، اظهار داشت : بی تفاوتی نسبت به راه اندازی این بیمارستان از سوی مسئولان، از سوی مردم منطقه پذیرفته نیست و امیدواریم آنها حساسیت بیشتری در این زمینه از خود نشان دهند.

به گفته این شهروند، حوزه سلامت مردم شوخی بردار نیست و دولت این موضوع را به خوبی درک کرده لذا مسئولان باید با جدیت پیگیر راه اندازی این بیمارستان باشند.

بر اساس آمار های موجود ، یکصد پروژه بیمارستانی با بیش از 20 هزار تخت بیمارستانی و زیربنای یک میلیون و 360 هزار متر مربع در سراسر کشور توسط وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تنکابن نسبت به روند کند احداث بیمارستان فوق تخصص این شهرستان ابراز گلایه کرده بود و گفت که برای اتمام این پروژه ملی باید حداقل 10 گروه کاری در اینجا مشغول به کار باشند اما متاسفانه تنها چهار نفر در این ساختمان عظیم حضور دارند و طبقات را موزاییک کاری می کنند.

نیما نژادمقدم افزود : بر اساس قولی که پیمانکار این پروژه به استاندار داده قرار است در سال 97 کار ساخت آن به اتمام برسد اما با این تعداد کارگر بعید می دانم امسال هم به بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت : از پیمانکار انتظار داریم که تعداد نیروها را چندین برابر کند تا روند کند ساخت این بیمارستان تسریع گردد.

به گفته نژادمقدم ، خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه بهسازی و زیرسازی راه دسترسی به این بیمارستان و همچنین انتقال شبکه توزیع برق توسط دستگاه های مربوطه شهرستان صورت گرفته تا مشکلات اجرایی این بیمارستان به حداقل برسد.

وی یادآور شد : با افتتاح و راه‌اندازی این بیمارستان به طور یقین بیشتر نیازهای اساسی بهداشت و درمان مردم غرب مازندران و شرق گیلان تامین خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن هم در این زمینه گفت : در این شهرستان پروژه های مختلفی داریم که با برنامه ریزی در حال انجام است اما به دلیل برخی مسائلی همچون اقتصادی با تاخیر در اتمام و بهره برداری آنها مواجه شده ایم .

سید امیر حسینی جو با بیان اینکه مسئولان شهرستانی و استانی نسبت به پروژه های عمرانی بویژه بیمارستان 205 تختخوابی بی تفاوت نیستند ، افزود: استاندار مازندران با جدیت پیگیر این موضوع است و تلاش داریم تا روند کند احداث آن را تسریع کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعهدات مدیران شهرستانی در حال انجام است ، اظهار داشت : مسیر دسترسی به این بیمارستان از پل جانبازان با نام جاده سلامت در حال احداث است و تا هفته دولت به اتمام خواهد رسید.

به گفته حسینی جو ، موافقت نامه های اصولی در زمینه گازرسانی به این بیمارستان گرفته شده و مبلغی نیز در این زمینه پرداخت گردید.

وی یادآور شد : اگر این پروژه با همین روند کند پیش برود در سال 97 نیز به بهره برداری نخواهد رسید.

تلاش برای گفت و گو با پیمانکار و مسئولان اجرای طرح تکمیل بیمارستان 205 تختخوابی و فوق تخصصی تنکابن بدون نتیجه بود.

شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :