آخرین عناوین

شنبه 13 مرداد 1397-14:12 کد خبر:62295

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

هوای مازندران از اواخر مردادماه خنک می‌شود/ احتمال وقوع سیلاب در برخی از مناطق مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: دمای هوا از روزهای پایانی مرداد ماه به‌تدریج شروع به افت می‌کند و به‌عبارتی با نفوذ جبهه خنک سرد و شمالی از زهر هوا گرفته می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،سیدمحمدرضا رضوی در شهرستان ساری اظهار کرد: باتوجه به انباشت گرما و رطوبت بالا به‌صورت نقطه‌ای شاهد وقوع سیلاب در برخی از مناطق مازندران هستیم که گستره آن زیاد نیست.

وی افزود: این پدیده‌ها در نقشه‌های پیش‌یابی قابل رویت نبوده ولی از دید تصاویر ماهواره‌ای و رادار پنهان نیست و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: با مشاهده چنین پدیده‌هایی در نقشه‌ها طی اطلاعیه و اخطاریه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود که الزام است مردم به این هشدارها توجه کنند تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.

این مسئول بیان کرد: باتوجه به نقشه‌های هواشناسی احتمال وقوع سیلاب طی روزهای آینده به‌ویژه امشب و فردا وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

رضوی درباره پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا، تصریح کرد: پیش‌بینی در شمال کشور سخت است به این دلیل که متاثر از جریان‌های آب و هوایی مختلفی هستیم.

وی گفت: باتوجه به بررسی‌های انجام شده از روزهای پایانی مرداد ماه دمای هوای استان به ‌تدریج شروع به افت می‌کند و به‌عبارتی با نفوذ جبهه خنک سرد و شمالی از زهر هوا گرفته می‌شود که درنتیجه شب‌های خنک خواهیم داشت و حداکثر دما در طول روز نیز به ‌تدریج کاهش می‌یابد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :