آخرین عناوین

دوشنبه 15 مرداد 1397-11:12 کد خبر:62333

معاون آبفا مازندران اعلام کرد:

هدررفت ۲۸ درصدی آب در شبکه های مازندران

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران میزان پرت و هدر رفت آب را در شبکه های آب استان ۲۸ درصد اعلام کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفا شهری مازندران، محمدرضا محمودی در نشست با خبرنگاران بدمصرفی آب را از جمله مشکلات برشمرد و میزان پرت در شبکه های آب را ۲۸ درصد اعلام کرد و گفت: برای کاهش یک درصدی پرت آب ۱۳ میلیارد تومان اعتباز نیاز است.

وی به کمبود منابع زیرزمینی و آب های سطحی در کشور و استان اشاره کرد و افزود: در استان مازندران به دلیل کمبود بارندگی، ذخیره های منابع آبی کاهش یافته است و اکنون شرایط خوبی نداریم.

محمودی با اظهار اینکه میزان مصارف آب افزایش شش درصدی را شاهد بودیم گفت: این درحالی است که میزان انشعابات سه درصد رشد یافته است و افزایش مصرف آب ناشی از بالابودن دما و افزایش شمار مسافران است.

وی با عنوان اینکه ۸۸ درصد منابع آبی زیرزمینی است افزود: جبران کمبود منابع آبی به سال ها زمان نیاز دارد و هر ساله سطح منابع آبی کاهش می یاد.

محمودی شورشدن منابع آبی را از جمله مشکلات استان مازندران بیان کرد و گفت: به ازای کاهش هر یک متر منابع آبی شاهد پیشروی ۴۰ متری آب دریا و شوری خواهیم بود و این امر به کشاورزی و صنعت ما لطمه می زند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران به نقشه راه منابع آبی در استان اشاره کرد و گفت: طبق این برنامه میزان مورد نیاز منابع آبی را پیش بینی کرده ایم و بهره برداری از آبهای سطحی در دستور کار قرار گرفته است.

محمودی کیفیت نامناسب آب زیرزمینی و وجود املاح را از جمله مسائل فراروی برشمرد و گفت: در حال حاضر باید برای افزایش کیفی آب نیز سرمایه گذاری کنیم.

وی بر لزوم کاهش و مدیریت مصرف آب تاکید کرد و گفت: میزان سرانه مصرف آب در استان ۱۸۷ لیتر در روز و بالاتر از میزان و میانگین کشوری است این درحالی که قیمت تمام شده آب ۷۵۰ تومان به ازای هر لیتر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :