آخرین عناوین

سه شنبه 16 مرداد 1397-18:47 کد خبر:62358

مسئول دفتر تشکیلات خانه کارگر آمل اعلام کرد:

۴۰۰ کارگر آملی ابتدای سال اخراج شدند/فعالیت صوری برخی شرکت ها

مسئول دفتر تشکیلات خانه کارگر آمل وضعیت جامعه کارگری را خوب ندانست و گفت: فقط در ماه فروردین ۴۰۰ کارگر در شهرستان اخراج شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر،هادی رضازاده مسئول دفتر تشکیلات خانه کارگر آمل ، شمار کارگران عضو خانه کارگر آمل را حدود ۹ هزار نفر اعلام کرد و وضعیت جامعه کارگری را خوب ندانست و گفت: سطح امید کارگران به دلیل واردات بی رویه و ضربه زدن به اقتصاد داخلی، کاهش یافته است.

وی با انتقاد از واردات کالاها و اجناس غیرضروری از جمله عکس برگردان اظهار داشت: ارز زیادی برای واردات اقلامی نظیر «عکس برگردان ها» صرف شده است درحالی که نیاز به آن وجود ندارد.

وی مهمترین مشکل حوزه اقتصادی و جامعه کارگری را مدیریت ها برشمرد و به مسئله خصوصی سازی کارخانه ها اشاره کرد و گفت: در سایر کشورها برای اجرای خصوصی سازی اول پنج سال مدیریت کارخانه ها خصوصی می شود و ما برعکس آن اقدام می کنیم و این امر سبب شده تا وضعیت کارخانه هایی همانند نساجی مناسب نباشد.

رضازاده با بیان اینکه از آمل به عنوان قطب صنعتی مازندران یاد می شود تصریح کرد: حال و روز شهرک های صنعتی این شهرستان مناسب نیست و بخش زیادی از واحدهای تولیدی آن غیرفعال است.

مسئول دفتر تشکیلات خانه کارگری آمل به آمار و شمار زیاد مراجعه کنندگان به ادارات کار از جمله آمل اشاره و اضافه کرد: در ماه فروردین شاهد اخراج ۴۰۰ کارگر در کارخانه های آمل بودیم و این آمار ثبت شده است.

وی مهمترین مشکل را در بخش کارگری حوزه مدیریت ها برشمرد و با بیان اینکه تامین اجتماعی حال و روز خوبی ندارد و در عین حال تلاش داریم تا شمار بیمه شدگان را افزایش دهیم گفت: باید در حوزه مدیریتی اصلاح و برنامه ریزی صورت گیرد.

رضازاده با اشاره به اینکه طبق آمار سال قبل ۱۱۲ شرکت تعطیل و غیرفعال در شهرستان شناسایی شده بود، گفت: بررسی نشان می دهد که از این تعداد شرکت های مختلفی فقط توسط یک نفر ثبت شده بود و فعالیت صوری داشته است.

وی با انتقاد از بالابودن حوادث کار، ضعف نظارت را مهمترین مسئله برشمرد و گفت: در حال حاضر یک بازرس در حوزه اداره کار آمل فعالیت دارد که پاسخگوی نیازها نیست و از سوی دیگر نظام مهندسی نیز نظارت دقیقی نسبت به ساخت و سازها و رعایت ایمنی ندارد.

رضازاده با اظهار اینکه متاسفانه برای جان کارگران ارزش زیادی قائل نمی شویم گفت: باید به داد کارگران رسید.

مسئول دفتر تشکیلات خانه کارگر آمل، قراردادهای سفیدامضاء و موقت را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: طبق توافق و مصوبه، قراردادهای موقت حداقل باید سه ساله باشند ولی ما شاهد قراردادهای کوتاه مدت یکماهه تا سفید امضاء هستیم.

وی ناآشنایی کارگران با قوانین کارگری را از دیگر مسائل برشمرد و گفت: از کارگران نوشته « تمام حق و حقوقمان را دریافت کرده ایم و هیچگونه اعتراضی نداریم» را دریافت می کنند درحالی که طبق مصوبه این نوشته دیگر ارزش و وجاهت قانونی ندارد و باید مبلغ پرداختی حق و حقوق کاملا مشخص شده باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :