آخرین عناوین

چهارشنبه 17 مرداد 1397-17:35 کد خبر:62370

گرانی داد همه مردم را درآورده است:

بیداد گرانی در بازار پرمیوه مازندران!

گرانی میوه داد همه مردم را درآورده است چرا که مازندران یکی از استان‌های تولیدکننده بوده ولی قیمت میوه بالا بوده و مردم توان خرید میوه‌های تابستانی را ندارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، میوه جزء محصولاتی است که هر روزه در سبد خانوار وجود دارد ولی نخستین موضوعی که وقتی وارد بازار میوه و تره‌بار می‌شویم قیمت بالای میوه‌ها است.

قبل از ورود به بازار برای خرید چند نوع میوه برنامه‌ریزی می‌کنیم اما زمانی ‌که وارد بازار شدیم می‌بینیم که پول‌مان تمام شده درحالی‌که تنها توانستیم از یک نوع میوه خریداری کنیم.

معمولا در میان فصول، تابستان با میوه‌های رنگارنگ معروف است ولی باتوجه به بالا رفتن قیمت‌ها خریداری آن خارج از توان معیشتی خانواده‌ها است.

در گذشته تنها در زمان نوبری شاهد بالا بودن قیمت میوه بودیم و در زمانی‌که برداشت به اوج خود می‌رسید قیمت میوه متعادل می‌شد ولی امسال می‌بینیم حتی در زمان برداشت نیز قیمت میوه نسبت به برداشت نوبرانه تغییر چندانی نداشته است.

گرانی میوه داد همه مردم را درآورده است چراکه مازندران یکی از استان‌های تولیدکننده بوده ولی قیمت میوه بالا بوده و مردم توان خرید میوه‌های تابستانی را ندارند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران ، اظهار کرد: سرمای هوا در فروردین ماه موجب یخ‌زدگی شکوفه‌های سردرختی شد و همین موضوع موجب شد قیمت میوه بالا باشد.

امیرحسین فخرآوران درباره قیمت‌های میوه در بازار، گفت: درحال حاضر گلابی کیلویی 18هزار، سیب 11هزار، موز 7هزار، هلو 6هزار و 500، شلیل 4هزار و 500 و خیار 2هزار تومان است البته این قیمت‌ها برای محصولات درجه یک است.

وی تصریح کرد: کمبودی در بازار میوه وجود ندارد و میوه به فراوانی در حال عرضه است.

قبلا تنها میوه گران در بازار میوه‌های نوبرانه و موز بود ولی الان می‌بینیم که این میوه‌ها در مقابل قیمت میوه‌های عرضه شده میوه ارزان قیمت محسوب می‌شوند.

موضوع جالب دیگر اینکه قیمت‌های اعلام شده ازسوی اتحادیه میوه و تره‌بار نسبت به بازار پایین‌تر بود و در بازار با احتساب سود 20 تا 35 درصد به فروش می‌رسد؛ بگذریم از برخی واحدها که بیشتر از این قیمت‌ها نیز محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :