آخرین عناوین

شنبه 20 مرداد 1397-17:37 کد خبر:62409

مدیر دفتر اجرای طرح های تامین و توزیع آب شهری مازندران اعلام کرد:

اجرای 11طرح آبرسانی در امور تنکابن

مدیر دفتر اجرای طرح های تامین و توزیع آب شهری مازندران از اجرای 11 طرح آبرسانی در شهرهای تنکابن، خرم آباد، شیرود و نشتارود با هزینه 40میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفاشهری مازندران، مدیر دفتر اجرای طرح های تامین و توزیع آب شهری مازندران از اجرای 11 طرح آبرسانی در شهرهای تنکابن، خرم آباد، شیرود و نشتارود با هزینه 40میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

براساس این گزارش، رضا طبرستانی به تشریح طرح های در دست اجرا در تنکابن پرداخت و گفت: احداث مخزن ذخیره بتنی 10000 مترمکعبی با هدف ایجاد ذخیره مطمئن برای تامین آب مورد نیاز در ساعات پیک مصرف و قطع آب در مواقع بحرانی و پیک مصرف  و زون بندی شبکه به اتمام رسید  و در مرحله محوطه سازی قرار دارد.

وی، با بیان اینکه در راستای انتقال آب چاه ها به مخازن و از مخازن به شبکه توزیع ، احداث 14000 متر  خط انتقال در اقطار  400 الی 700 میلیمتر با 55 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست، افزود: تا کنون 12هزار متر از این طرح اجرایی شد.

مدیر دفتر اجرای طرح های تامین و توزیع آب شهری مازندران به اجرای 12000 متر شبکه توزیع اصلی با هدف اجرای زون بندی و توسعه شبکه و آبرسانی به نقاط انتهایی شبکه در شرق و غرب این شهر اشاره و تصریح کرد: درحال حاضر 6000 متر از این طرح اجرایی شده و برای ادامه کار، در مرحله تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار داریم.

طبرستانی، با بیان اینکه برای اجرای این طرحها تا کنون مبلغ 110 میلیارد ریال هزینه شد و برای اتمام آن به اعتباری بالغ بر 50000 میلیون ریال اعتبار نیاز است، گفت: به منظور تامین آب در افق طرح و مقابله با کمبود آب3 حلقه چاه با آبدهی 150 لیتردر ثانیه در تنکابن حفر و تجهیز شد.

مدیر دفتر اجرای طرح های تامین و توزیع آب شهری مازندران با بیان اینکه در خرم آباد سه طرح آبرسانی در دست اجراست، افزود: این طرح ها شامل؛ پروژه احداث مخزن ذخیره بتنی 5000 مترمکعبی با 45 درصد پیشرفت، احداث 8000 متر خط انتقال در اقطار   400 الی 300 میلیمتر که تاکنون طول 1000متر آن اجرا شد و احداث 5000 متر  شبکه توزیع اصلی در اقطار 300 الی110 با 5 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

وی، هدف از اجرای این طرحها را ایجاد ذخیره مطمئن جهت تامین آب مورد نیاز در ساعات پیک مصرف و جلوگیری از  قطع آب در مواقع بحرانی و پیک مصرف وزون بندی شبکه، انتقال آب چاه ها به مخازن و مخازن به شبکه توزیع پروژه و توسعه شبکه آبرسانی عنوان و تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها تا کنون 30 میلیارد ریال هزینه شد که برای  اتمام آن نیاز به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

طبرستانی، ادامه داد: به منظور افزایش توان تامین به میزان 25 لیتر در ثانیه یک حلقه چاه در  شیرود حفر شد و اکنون در مرحله تجهیز قرار دارد.

وی، ادامه داد: به منظور ایجاد ذخیره مطمئن برای تامین آب مورد نیاز در ساعات پیک مصرف و جلوگیری از قطع آب در مواقع بحرانی و پیک مصرف و زون بندی شبکه احداث مخزن ذخیره بتنی 1000 مترمکعبی  با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در این شهر در دست اجراست و در حال حاضر زمین مورد نیاز خریداری شد.

مدیر دفتر اجرای طرح های تامین و توزیع آب شهری مازندران ، از اتمام 6000 متر  احداث خط انتقال و شبکه توزیع اصلی  با هدف ارتقاءکیفی آب استحصالی از منابع تامین در لپاسر خبر داد و افزود: به منظور افزایش ارتقای کیفی آب چاه لپاسر احداث یک باب پکیج حذف آهن و منگنز در حال اقدام است.

طبرستانی، اعتبار پیش بینی شده  برای اجرای این طرحها را 50 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی، خاطرنشان کرد: در راستای تقویت فشار آب و تأمین فشار مناسب در شبکه، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با پیشرفت فیزیکی 10درصد و اعتبار 8 میلیارد ریال در نشتارود در دست حال انجام می باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :