آخرین عناوین

شنبه 27 مرداد 1397-12:25 کد خبر:62504

رئیس اداره شیلات فریدونکنار و بابلسر اعلام کرد:

سموم کشاورزی علت مرگ دسته‌جمعی ماهی در رودخانه‌های فریدونکنار

سرپرست اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی علت مرگ دسته‌جمعی ماهیان، ورود سموم کشاورزی به رودخانه‌های فریدونکنار تشخیص داده شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، قدرت‌الله دهقان اظهار کرد:پس از بررسی‌های کارشناسی علت مرگ دسته‌جمعی ماهیان، ورود سموم کشاورزی به رودخانه‌های فریدونکنار تشخیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل کشت دوم برنج قرار داریم کشاورزان از سم و کود زیادی در مزارع خود استفاده می‌کنند و قبل از رخ دادن مرگ دسته‌جمعی ماهیان، باران زیادی در منطقه بارید که این امر موجب سرازیر شدن آب‌های سطحی که آغشته به سموم کشاورزی بودند به رودخانه‌ها شود و این امر موجب تلف شدن تعداد زیادی از ماهی شد.

سرپرست اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار با اشاره به انوع ماهیان تلف شده در رودخانه‌های فریدونکنار گفت: کاراس یا هرز ماهی، گامبوزیا و اسلپ از انواع ماهیانی بودند که در رودخانه‌ها فراوان هستند و قربانی این اتفاق شدند.

دهقان با بیان اینکه همیشه آلودگی‌هایی در سطح رودخانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد:غلظت کشنده زیاد سموم و عبور از حد مجاز منجر شد تا آستانه تحمل ماهیان در داخل رودخانه از بین برود و این اتفاق رخ دهد.

وی یادآور شد: هیچ نوع ماهی دریایی یا آب‌بندان مانند کفال و کپور در این اتفاق مشاهده نشد و شایعاتی که درخصوص ریختن ماهیان آب‌بندان در رودخانه وجود دارد تکذیب می‌شود چراکه هیچ آب‌بندان بالادست چنین ماهی را ندارند.

سرپرست اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار گفت: این سموم در حد رودخانه‌ها باقی ماند و پس از بررسی‌های صورت گرفته از سواحل مشخص شد که این آلودگی‌ها به دریا راهی پیدا نکردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :