آخرین عناوین

شنبه 27 مرداد 1397-12:48 کد خبر:62510

رئیس هیأت نجات غریق مازندران خبر داد:

ادامه جست‌وجوها برای یافتن جسد غرقی در دریای نوشهر/پایان زندگی 10 مازندرانی در دریا

رئیس هیأت نجات غریق مازندران گفت: تعداد غریق در دریای مازندران 10 نفر بومی مازندران هستند که نسبت به سال گذشته در حال افزایش بوده و رکورد جدیدی محسوب می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،نقی کریمیان اظهار داشت: عصر روز گذشته یک نفر در دریای نوشهر غرق شد که جست‌وجوها برای یافتن جسد ادامه دارد.

وی افزود: از آغاز طرح‌های دریا تاکنون شهرهای نوشهر، محمودآباد و بابلسر بیشترین غریق را دادند که سعی ما بر این بوده بیشترین تعداد ناجیان غریق را در این مناطق متمرکز کنیم.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران اضافه کرد: مردم دریا را مانند استخر می‌دانند و وقتی گرفتار می‌شوند تازه می‌فهمند که باید به توصیه‌ها توجه می‌کردند.

کریمیان با اشاره به اینکه از آغاز طرح‌های سامان‌دهی تاکنون ۲۷ نفر در دریای مازندران غرق شدند، اضافه کرد: البته این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه چقدر خوب است مردم این همه زحمت را می‌بینند رعایت کنند، تصریح کرد: اگر مردم همراه باشند و به ما کمک کنند و همچنین بحث فرهنگ‌سازی در زمینه غریق همانند تصادفات جاده‌ای مطرح شود، به‌طور حتم می‌توانیم آمار غریق را به صفر برسانیم.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران یادآور شد: براساس پیش‌بینی هواشناسی، روزهای آینده دریای مازندران به ‌صورت مواج بوده و شنا ممنوع است که ضرورت دارد مردم به توصیه‌ها توجه کنند.

کریمیان بیان کرد: لازم است افراد از شنا در مناطق سنگ‌چین و اسکله پرهیز کنند، چراکه در این مناطق افراد درگیر گودال می‌شوند در این زمینه مرگ‌های دسته‌جمعی داشتیم که لازم است افراد مراعات کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی در حال غرق شدن است لازم است از نجات و وارد شدن به دریا پرهیز شود بلکه باید از امدادگران، قایق‌رانان و جت‌رانان کمک گرفته شود در صورت نبودن در دسترس از طناب استفاده شود.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با اعلام اینکه امسال سه مورد غریق دسته‌جمعی داشتیم، افزود: حادثه تلخ و ناگوار اینکه دو کودک در دریای مازندران غرق شدند که لازم است والدین چشم از کودکان خود برندارند.

کریمیان تصریح کرد: موضوع مهم دیگر این است شناگران در مسیر قایق‌رانان و جت‌رانان قرار نگیرند، در این زمینه ۱۰ مورد تصادف دریایی داشتیم که ۶ نفر فوت و چهار نفر مصدوم شدند.

وی یادآور شد: از تعداد غریق در دریای مازندران ۱۰ نفر بومی مازندران هستند که نسبت به سال گذشته در حال افزایش بوده و رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران ادامه داد: همچنین از ابتدای طرح‌های دریای در مازندران ۲هزار و ۶۵۵ نفر از خطر غرق شدن نجات‌یافتند که از این تعداد ۲هزار و ۳۱ نفر مرد و ۶۲۴ نفر زن هستند.

کریمیان در پایان عاجزانه از همه شناگران خواستار شد، به منجیان و امدادگران کمک کرده و با خاطره‌ای تلخ مازندران را ترک نکنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :