آخرین عناوین

دوشنبه 5 شهريور 1397-11:42 کد خبر:62680

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران مطرح کرد:

زخمی شدن ناجی غریق با تبر/ غرق شدن دسته‌جمعی

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: روز گذشته در محمودآباد یکی از منجیان غریق با تبر صدمه دید که در حال حاضر در بیمارستان بستری است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،نقی کریمیان اظهار داشت: تعداد غریق در دریای مازندران از ابتدای اجرای طرح دریا به 38 تن رسید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشت.

وی افزود: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم این بوده که شناگران توصیه‌های ناجیان غریق را مانعی بر شادی خود می‌دانند در حالی‌که این مسائل تنها برای سلامت آنان است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران اضافه کرد: روز گذشته خانواده‌ای پنج نفره به‌دلیل عدم توجه به تذکر ناجیان غریق در حال غرق شدن بودند که با تلاش منجیان چهار نفر از اعضای این خانواده که نیم ساعت وارد ساحل شده نجات پیدا کردند و یک تن آنان غرق شد.

کریمیان با بیان اینکه روز گذشته در محمودآباد نیز یکی از منجیان غریق با تبر صدمه دید، تصریح کرد: این ناجی غریق برای تذکر سوت زد و از شناگر خواست که از شنا در آن منطقه پرهیز کند ولی شناگر این تذکر را مانعی برای شادی خود دانسته و ناجی غریق را با تبر زخمی کرد که در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

وی یادآور شد: از ابتدای طرح‌های دریا تاکنون بالای 50 مورد درگیری ازجمله شکستن بینی، شکستن دست، ضرب و شتم و سایر داشتیم.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با تأکید بر اینکه افراد از شنا در مسیر قایق و جت‌ها پرهیز کنند، افزود: شناگران همواره باید به شنا در داخل طرح‌ها توجه کنند.

کریمیان با اعلام اینکه 12 غریق امسال مربوط به مرگ دسته‌جمعی در شهرهای رامسر، بابلسر، نور و نوشهر بوده است، گفت: اگر فردی در دریا گرفتار شد لازم است افراد شتاب زده عمل نکنند و از منجیان کمک بگیرند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :