آخرین عناوین

دوشنبه 5 شهريور 1397-12:52 کد خبر:62684

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری اعلام کرد:

اعلام شرایط رانندگان سرویس مدارس/حذف راننده از سامانه سپند در صورت عدم كسب امتیاز لازم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری گفت: رانندگانی که قرار است خدمات حمل و نقل دانش آموزی ارائه دهند، بایستی گواهینامه معتبر داشته و خودروی آنها دارای معاینه فنی باشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری ، حمیدرضا فضل اله نژاد اظهارداشت: تکالیفی در حوزه سرویس مدارس بر عهده سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش است.

منطبق با اعلام نیاز آموزش و پرورش، تاکسیرانی موظف است ناوگان مناسب ، به تعداد مورد نیاز و با رانندگانی که صلاحیت‌های لازم را دارند و یا شرکت‌های مجاز که می‌توانند در حوزه سرویس مدارس خدماتی ارائه دهند را گزینش کرده و در سامانه ثبت کند، مدارس نیز می‌توانند از بین شرکت‌های مورد تأیید سازمان تاکسیرانی شرکت مناسب را انتخاب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های نوین و برخط در تمامی زمینه ها لازمه ارائه خدمات با کیفیت‌تر است که حمل و نقل نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: در حوزه سرویس مدارس در گذشته همه امور به صورت دستی انجام می‌شد.

بنابراین می‌طلبید که ساماندهی مناسبی در این حوزه شکل بگیرد تا سازمان تاکسیرانی و مدارس وظایف خود را به خوبی انجام دهند و پایشی بدون دخالت افراد فعال شوند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: با فعالیت سامانه سپند ضمن اینکه تمامی اقدامات نهادهایی که قرار است در این حوزه خدماتی ارائه دهند مورد سنجش قرار خواهد گرفت، رصد ناوگان توسط شهرداری و مدارس و سپس والدین نیز انجام خواهد شد.

همچنین والدین در دوره‌های زمانی مشخص عملکرد راننده و کیفیت خودرو را مورد سنجش قرار می‌دهند و اگر راننده، خودرویی و یا شرکت های خدمات دهنده در حوزه سرویس مدارس امتیاز لازم را نگیرند از سیستم حذف خواهند شد.به عبارت دیگر این اقدام باعث می‌شود که بتوانیم حمل و نقل ایمن و آسان و با کیفیتی داشته باشیم.

وی در پایان صحبت هایش به شرایطی که باید رانندگان برای فعالیت در سرویس مدارس داشته باشند اشاره کرد و گفت: رانندگانی که قرار است تحت قالب شرکت‌ها،خدمات حمل و نقل دانش آموزی ارائه دهند بایستی دارای گواهینامه معتبر، گواهی سوء پیشینه، عدم اعتیاد، سلامت جسم، سلامت روان داشته و خودروی آنها نیز دارای معاینه فنی باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :