آخرین عناوین

دوشنبه 5 شهريور 1397-19:52 کد خبر:62693

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران اعلام کرد:

تعطیلی 3 معدن ماسه در نوشهر و چالوس توسط دادستان مازندران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران اعلام کرد که حکم جلوگیری از سه واحد تولیدی ماسه را در نوشهر و چالوس به علت نداشتن مجوز و رعایت نکردن موازین زیست محیطی صادر کرده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، دادستان مازندران به همراه مدیران ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست این استان روز دوشنبه از معادن شن و ماسه مناطق 'دشت نظیر' کجور نوشهر و 'میچکار' مرزن آباد چالوس بازدید کردند.

سیدیونس حسینی عالمی پس از بازدید از این معادن در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌این معادن در پی بررسی های به عمل آمده مشخص شد که تاکنون علاوه بر رعایت نکردن موازین زیست محیطی همچنین مجوزهای لازم برای فعالیت نداشتند بنابراین از فعالیت آن ها جلوگیری شد.

وی ، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را به عنوان اولویت کاری دستگاه قضا در این استان دانست و ادامه داد:‌ هیچ مقام مسئولی با فعالیت این واحدهای تولیدی به شرط این که موازین زیست محیطی را رعایت کنند مخالفتی ندارد ولی به صاحبان آن ها اجازه داده نمی شود بدون توجه به موازین زیست محیطی فقط به دنبال تامین منافع خود باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در مورد فعالیت شهرک شن و ماسه در محدوده 'پل ذغال ' واقع در ضلع جنوبی جاده چالوس - کرج نیز گفت: اگرچه فعالیت این شهرک نیز با مشکلاتی همراه است ولی بنا به توصیه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر قرار است که پیرامون این شهرک به گستره حدود 100 هکتار نهالکاری شود به نحوی که فرد جدیدی تقاضای ایجاد معدن در این منطقه نکند.

براساس آمار منابع رسمی از مجموع 30 معدن شن و ماسه در غرب مازندران حدود هشت معدن فعال است.

** آزاد سازی حدود 42 کیلومتر از حریم ساحلی غرب مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هم گفت:‌ از طول حدود 144 کیلومتر محدوده ساحلی غرب مازندران ، حدود 78 درصد یعنی حدود 42 کیلومتر آن آزاد سازی شده است.

سیدوجیه الله موسوی میرکلایی افزود:‌ بیشترین این اقدامات از سال 94 تاکنون با همراهی و هم افزایی مسئولان دستگاه قضا ودیگر ادارات ذیربط در این منطقه انجام گرفته است.

وی ، کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای آزاد سازی حریم 60 متری ساحلی را از عمده مشکلات موجود در این بخش معرفی کرد و ادامه داد : هم اکنون در محدوده ساحلی حریم 60 متری حدود 90 فقره پرونده با موضوع سازه های غیرمجاز وجود دارد که متاسفانه به علت فراهم نبودن امکانات و تجهیزات نتوانسته ایم برای قلع و قمع این بناها اقدامی انجام دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران گفت درصورت فراهم شدن امکانات و تجهیزات می توان مدعی شد که مدت 2 سال آینده مجموع محدوده ساحلی غرب مازندران به طور کامل حریم آن آزاد سازی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران گفت: آن قسمت های حریم ساحلی آزاد شده نیز برنامه ریزی های لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مهم گردشگری صورت گرفته است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :