آخرین عناوین

چهارشنبه 7 شهريور 1397-10:18 کد خبر:62718

وقتی پروژه‌های دم‌دستی قاب‌های دلچسب می‌شوند!

سفره خالی مازندران از سهم پروژه‌های بزرگ هفته دولت

فقر پروژه‌های افتتاحی در استان بیداد می‌کند و متولیان استانی به جای پیگیری طرح‌های بزرگ اشتغال‌زایی به فکر روزمرگی و پرکردن کارتابل‌های مدیریتی هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، یکی از کارکردهای رسانه، انعکاس خدمات و اقدامات مسئولان به مردم است، در هفته منتسب به دولت بیشتر صفحات رسانه‌ها در اختیار متولیان دولتی برای انتشار خبرهای افتتاح پروژه‌های مربوط به این هفته است.

چند سالی است که در هفته دولت پروژه دندان‌گیر و قابل توجهی در استان مازندران افتتاح نمی‌شود، پس از عملکرد بسیار ضعیف ربیع فلاح استاندار سابق مازندران در استان، انتظار بود که محمد اسلامی نقش پررنگ‌تری در افتتاح پروژه‌ها داشته باشد.

از زمانی که نسبت به حضور ربیع فلاح در افتتاح پروژه روکش آسفالت روستایی انتقاد شد، انتظار می‌رفت که محمد اسلامی حداقل در مدت حضورش و در هفته دولت پروژه مهمی که زمینه اشتغال را فراهم می‌کند را در برنامه کاری خویش قرار دهد، اما روند فقر پروژه‌های افتتاحی در استان مازندران همچنان بیداد می‌کند و مدیر ارشد استان بعضاً در افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌هایی شرکت می‌کند که حدود چندین ماه از زمان بهره‌برداری آن گذشته است.

در آغاز هفته دولت، استاندار مازندران در جمع فعالان رسانه‌ای استان لیست بلند بالائی از افتتاح پروژه‌ها را اعلام کرد که با بررسی و ریز شدن در این پروژه‌ها، متوجه می‌شویم چون مسئول ارشد استانی پروژه دندان گیر و مناسبی نداشت به پروژه‌های کوچک و دم دستی قانع شده و حتی در افتتاحیه پروژه‌‌ای حضور می‌یابد که در حد دغدغه‌ها و خواسته‌های استان مازندران نیست.

این روزها حداقل انتظار مردم از مسئولان استانی در مرکز استان افتتاح پروژه بر زمین مانده ساری تاکام، افتتاح کارخانه زباله سوز، پیگیری و اجرای مناسب طرح‌های گردشگری و ایجاد واحد تولیدی متناسب با نیاز کشاورزی استان مازندران است که حتی فاز اول پروژه ساری تاکام که قول بهره‌برداری آن در هفته دولت داده شده بود هم عملیاتی نشده است.

پروژه گاز رسانی به منطقه محروم چهاردانگه و دودانگه، که زمینه دسترسی مردم در روستاهای چهاردانگه ساری را که قرار بود فراهم کند، هم در هفت دولت عملیاتی نشده و عملیات گاز رسانی منطقه دودانگه که قرار بود در هفته دولت عملیاتی شود به سرانجام نرسیده است.

دولت زمانی می‌تواند نسبت به ایجاد امید و نشاط در جامعه اقدام کند که جوان مازندرانی برای پیدا کردن شغل در به در سایر استان‌های کشور نشود.

نیروی جوان مازندران نیاز به کار و ایجاد اشتغال دارد، در هفته دولت آنچه را که برای جوانان و خانواده‌ها مهم است، افتتاح واحدهای تولیدی بزرگ همانند سایر استان‌ها است که منجر به ایجاد اشتغال انبوه شود، این در حالی است که افتتاح پروژه روکش آسفالت یک روستا در لیست عملکرد مسئولان استانی قرار گرفته و برخی مواقع هم به صورت انبوه در سطح رسانه‌های مکتوب به صورت ویژه منتشر می‌شود.

بررسی حضور استاندار در محل افتتاح پروژه‌های استان مازندران نشان می‌دهد که فقر پروژه‌های افتتاحی در مازندران بیداد می‌کند و متولیان استانی به جای پیگیری طرح‌های بزرگ اشتغال‌زایی به فکر روزمرگی و پرکردن کارتابل‌های مدیریتی هستند.

آنچه که امروز مازندران به آن نیاز دارد، پروژه‌های بزرگ اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی و گردشگری است که حداقل در این سال‌ها کمتر تیتر اصلی رسانه‌ها شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :