آخرین عناوین

چهارشنبه 7 شهريور 1397-11:22 کد خبر:62721

نماینده نور و محمودآباد در مجلس خبر داد:

ایجاد منطقه آزاد در مازندران از دستور کمیسیون اقتصادی خارج شد

نماینده نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری از دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس خارج شده است اما نمایندگان می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،علی اسماعیلی در ارتباط با آخرین وضعیت منطقه آزاد در استان مازندران و برنامه دولت در این زمینه اظهار کرد: لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی حدود یک سال و نیم در کمیسیون اقتصادی دولت قرار داشت و در نهایت حدود دو هفته پیش این لایحه مورد تصویب نهایی کمیسیون قرار گرفت و صحن مجلس ارائه می‌شود.

وی با اعلام اینکه برای مازندران ایجاد سه منطقه اقتصادی که به پیشنهاد نمایندگان مجلس بود، مدنظر قرار داشت، افزود: منطقه ویژه اقتصادی آمل، منطقه ویژه نور و محمودآباد به توافق رسید.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان در مجلس می‌توانند درخواست ایجاد مناطق جدید اقتصادی را مطرح کنند اما ایجاد منطقه آزاد تجاری برای مازندران از دستور کار کمیسیون ویژه اقتصادی خارج شده است.

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که آیا مخالفت برخی نمایندگان مجلس نسبت به ایجاد منطقه آزاد تجاری برای عدم معرفی یک نقطه از مازندران مؤثر بوده است، اضافه کرد: به‌دلیل اینکه برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در استان توافق نکردیم، رئیس جمهور با ایجاد سه منطقه آزاد تجاری موافقت نکردند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مخالفت با ایجاد منطقه آزاد تجاری و یا موافقت خود بیان کرد: ما پیگیری ایجاد منطقه آزاد تجاری در حوزه انتخابیه خودمان نبودیم ولی در ارتباط با معرفی ایجاد منطقه آزاد تجاری پیشنهاد مشخص بنده این است که به توصیه‌های کارشناسی توجه شود.

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که آیا امیرآباد به لحاظ کارشناسی مورد تأیید برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بوده است، گفت: اطلاعات بنده در این ارتباط ضعیف است و اجازه بدهید کارشناسان در این باره اظهار نظر کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :