آخرین عناوین

چهارشنبه 7 شهريور 1397-15:43 کد خبر:62728

با افتتاح یک طرح:

اهالی ۷ روستای چالوس از خطر سیل نجات یافتند

با افتتاح دیوارهٔ ساحلی و بند سیل‌گیر روستای بیجده‌نو در حوزهٔ چالوس و زیرحوزهٔ آسیابرود، اهالی هفت روستا از خطر سیل نجات یافتند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، با ساخت دیواره و بند سیل گیر بیجده نو، هفت روستای منطقه با جمعیت ۱۴۰۰ نفر از خطر سیل نجات یافتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر در آیین افتتاح این پروژه گفت: از ۱۴ میلیارد تومانی که با موافقت رهبر معظم انقلاب، از صندوق ذخیرهٔ ارزی به بخش آبخیزداری غرب مازندران اختصاص یافت، یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان به حوزهٔ منابع طبیعی شهرستان چالوس اختصاص یافته است.

سید وجیه‌الله موسوی افزود: اگر استانداری مازندران برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری، اعتباری در اختیار ما بگذارد، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز به همان مقدار اعتبار به آن پروژه اختصاص می‌دهد.

وی اظهار داشت: برای انجام دادن چنین پروژه‌هایی منتی بر سر مردم نداریم بلکه وظیفه و افتخار ما است و از اهالی روستای بیجده‌نو که در اجرای این پروژه همکاری کردند تشکر می‌کنیم زیرا حفظ آب و خاک، تکلیفی است که رهبر معظم انقلاب برای همهٔ دستگاه‌ها تعیین فرموده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر تصریح کرد: تثبیت خاک در حوزهٔ آبخیز فقط به صورت مکانیکی نیست و از پروژه‌های زیستی نیز بهره می‌گیریم.

وی یادآور شد: جنگل‌های ما کوهستانی و با شیب زیاد است که موجب افزایش سرعت آب و در نتیجه بالا رفتن میزان فرسایش می‌شود و هنر ما این است که سرعت آب را کم کنیم تا فرصت برای نفوذ بیشتر آب فراهم شود.

به گفتهٔ وی، پروژه‌های آبخیزداری دیربازده است و از چهار پنج سال دیگر، روستاییان به‌تدریج شاهد افزایش آب چشمه‌ها و بهبود درجهٔ مراتع منطقه می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: جدا از احداث پروژه‌های مختلف، در زمینه‌هایی همچون فرهنگ‌سازی، آموزش و ترویج، بهره‌گیری از انرژی‌های نو، حفاظت، بالا بردن بازده، برنامه‌های مختلفی داریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :