آخرین عناوین

پنجشنبه 8 شهريور 1397-9:0 کد خبر:62738

استاندار مازندران خبر داد:

بارنامه برنج برای حمل‌ونقل این کالا به مازندران صادر نمی‌شود

استاندار مازندران با بیان اینکه برای جلوگیری از تخلیط، ورود برنج خارجی به استان مازندران ممنوع شد، گفت: بر این اساس، بارنامه برنج جهت حمل‌ ونقل این کالا به مازندران صادر نمی‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، محمد اسلامی در افتتاح کارخانه شالیکوبی مدرن در روستای میارکلا بخش مرکزی شهرستان ساری با بیان اینکه برای جلوگیری از تخلیط، ورود برنج خارجی به استان مازندران ممنوع شد، اظهار کرد: بر این اساس، بارنامه برنج جهت حمل‌ونقل این کالا به مازندران صادر نمی‌شود.

وی افزود: ۵ مرکز خرید برنج تضمینی در استان مازندران برای خرید برنج وجود دارد.

استاندار مازندران تصریح کرد: امسال یکی از بهترین سال‌ها در زمینه بازار و قیمت برنج است که با توجه به قیمت‌گذاری مناسب برنج توسط دولت و بالاتر بودن قیمت در بازار نسبت به قیمت تضمینی، کشاورزان برنج خود را به بازار عرضه کردند.

بهره‌برداری از 79 پروژه کشاورزی با اعتبار 685 میلیاردی در مازندران

عزیزاله شهیدی‌فر نیز در این مراسم عنوان کرد: 79 پروژه زیربنایی و تولیدی بخش کشاورزی در زمینه‌های شیلاتی، باغی، زراعی، لاینینگ، لایروبی آب‌بندان، کارخانه‌های شالیکوبی، مرغداری، دامداری و تجهیز و نوسازی اراضی در مازندران با اعتبار 685 میلیارد ریال در هفته دولت در استان مازندران به بهره‌برداری ‌رسید.

وی افزود: 17 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی از مزایای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند و با ایجاد 90 شغل مستقیم، بیش از 5 هزار تن به تولید سالانه محصولات کشاورزی افزوده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: سال‌های طلایی برنج را با دو مصوبه مهم در استان مازندران می گذرانیم که شامل، ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت از تیر تا آذرماه به سه استان شمالی و عدم ورود برنج خارجی مخصوصا به استان مازندران است.

به گفته وی، بخشی از واردات برنج برای ذخیره استراتژیک کشور است و قیمت آن امسال ایده آل است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :