آخرین عناوین

پنجشنبه 8 شهريور 1397-15:30 کد خبر:62754

اقدامی جالب در شهرستان سیمرغ:

کلنگ پروژه‌ای که به دست خبرنگاران سپرده شد

در هنگام کلنگ‌زنی فاز دوم تعریض بهسازی محور کیاکلا به سیمرغ از یکی از خبرنگاران به نمایندگی درخواست شد کلنگ این پروژه را به زمین بزند تا پیگیری‌های ویژه‌ای توسط خبرنگاران صورت گیرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، چهارشنبه شب سه پروژه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران افتتاح ساختمان اداری بهزیستی شهرستان سیمرغ، افتتاح ساختمان بخشداری تالارپی و کلنگ آغاز اجرای فاز دوم تعریض و بهسازی محور کیاکلا به بهنمیر صورت گرفت.

حسین احمدی رئیس اداره بهزیستی سیمرغ در حاشیه افتتاح ساختمان اداری بهزیستی این ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: ساختمان اداری بهزیستی شهرستان سیمرغ در دوطبقه به مساحت ۴۰۰ مترمربع بااعتبار ۷۵۰ میلیون تومان از منابع استانی طی دو سال جهت خدمت‌رسانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه ضمن تشکر از خانواده نیکجو خیری که زمین‌ساخت ساختمان بهزیستی را اهدا کردند تشکر کرد.

مجتبی حبیب‌نژاد فرماندار شهرستان سیمرغ نیز در ادامه این مراسم با اعلام اینکه سیمرغ شهرستان تازه تأسیس است و بسیاری از زیرساخت‌ها در شهرستان فراهم نیست، اظهار کرد: بخشی از این مشکل به ساختمان و تأمین ساختمان برای واحدهای اداری برمی‌گردد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده زمین این واحد اداری توسط خیرین تأمین شد و در مدت‌زمان کمتر از دو سال به سرانجام رسید و امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر از مددجویان، تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان هستند و از خدمات این اداره بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: سه برابر سهم بری شهرستان از منابعی که در بحث اشتغال‌زایی برای اداره بهزیستی شهرستان در نظر گرفته‌شده بود جذب و در حوزه توانمندسازی مددجویان بهزیستی در اختیار این عزیزان قرار گرفت که گامی مؤثر در این حوزه برداشته شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در ادامه این مراسم افتتاح با اعلام اینکه بهزیستی بهترین مکان برای خدمت‌رسانی به مردم است، تصریح کرد: بهتر است مردم در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد و افراد خیر وارد حوزه‌های اجتماعی شوند.

وی افزود: دولت در سازمان بهزیستی و حوزه‌های اجتماعی نزدیک به چهار برابر مستمری را افزایش داده و خدمات متنوعی در حوزه‌های اجتماعی، روان‌بخشی و توان‌بخشی را شاهد هستیم.

احمد حسین‌زادگان با اشاره به اینکه ۱۸۰ فعالیت توسط بهزیستی در حال اجرا است که کار بسیار سختی است، اظهار کرد: این کار بدون کمک و مشارکت مردم شدنی نیست.

وی گفت: باید خدمات دولت را اعلام کنیم و بگوییم دولت علی‌رغم همه محدودیت‌ها در حال فعالیت است.

هر روستا یک ثمن مطالبه ما از بخشداران است

دومین پروژه افتتاحی امروز در شهرستان مربوط به حوزه راه و شهرسازی و افتتاح ساختمان اداری بخشداری تالارپی شهرستان سیمرغ بود که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران افتتاح شد.

کریم برابری بخشدار بخش تلارپی سیمرغ در این مراسم، اظهار کرد: بخش تالارپی با ۲۱ روستا و آبادی و ۶ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت حدود ۳۵ درصد جمعیت شهرستان را دارا است.

وی افزود: این پروژه به همت مسئولان شهرستان و بااعتبار ۵۱۰ میلیون تومانی از سال ۹۴ شروع و امسال به پایان رسید.

مونا محمدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سیمرغ در ادامه این مراسم، اظهار کرد: کلنگ این پروژه در سال ۹۴ به زمین خورد اما به دلیل مشکلاتی که در حوزه ابلاغ اعتبارات در مرحله ۹۵ درصد داشتیم با سرعت پیشرفت پروژه کند شد که با نامه‌نگاری‌های انجام‌شده سعی این ساختمان با ۳۵۰ مترمربع در دوطبقه مطابق با استاندارهای روزبه اتمام برسد.

مجتبی حبیب‌نژاد فرماندار سیمرغ در ادامه مراسم افتتاح ساختمان اداری بخشداری تالارپی، اظهار کرد: بخش تالارپی با توجه به داشتن مردمان فعال و کشاورز کمترین میزان جرم و جرائم ۴۴ گانه را دارد.

وی افزود: دو فاکتور و مؤلفه مهم بخش کشاورزی در این فراهم است و بزرگ‌ترین پروژه تجهیز و نوسازی شمال کشور در این بخش صورت گرفت.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه تعامل سازنده‌ای بین شوراهای اسلام، دهیاران و بخشدار این بخش وجود دارد، تصریح کرد: فاز اول طرح هادی بسیاری از روستاهای این بخش به اتمام رسیده و در سال جدید هم به‌صورت ویژه روستاهای این بخش در طرح هادی دیده شدند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های دهیاران و شوراهای اسلامی این بخش ساختمان بخشداری بود که با پیگیری‌های انجام‌شده این موضوع به سرانجام رسید.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه تنها ناحیه صنعتی شهرستان در این بخش قرار دارد که متأسفانه به جهت برخی مسائل و مشکلات اقتصادی به همه واحدها فعال نیستند، اظهار کرد: تلاش داریم تا این واحدهای صنعتی را احیا کنیم.

وی افزود: صنایع تبدیلی یکی دیگر از دغدغه‌های مردم این منطقه است که با چند سرمایه‌گذار در این حوزه صحبت شده و در حال محیا کردن شرایط برای ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در ادامه این مراسم، اظهار کرد: کار بخشداری و بخشدار بسیار مهم است.

وی افزود: یک ایراد اساسی به نوع رویکرد ما وارد است چراکه نگاه ما به سمت مسائل اقتصادی و عمرانی رفته و کمتر به حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، نقش مشارکت بانوان و سازمان‌های مردم‌نهاد توجه می‌کنیم.

احمد حسین‌زادگان با اشاره به اینکه انتظار داریم اگر قرار است بخش کشاورزی و تولید منطقه شکوفا شود و شاهد ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه باشیم باید به سمت مشارکت مردم و ایجاد ثمن‌ها در روستاها رویم، تصریح کرد: هر روستا یک ثمن مطالبه ما از بخشداران است.

وی ادامه داد: بخشداری‌ها با تعداد اندک نیرو و دهیاران به‌تنهایی نمی‌توانند و حتماً باید مشارکت مردم را به خدمت بگیریم چراکه امروز بیشتر از هر زمان نیاز داریم از حالت دولتی صرف خارج شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بابیان اینکه در کنار استفاده از ظرفیت ثمن‌ها باید از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت، بسیجیان و سایر دستگاه‌ها استفاده کرد، اظهار کرد: این گروه‌ها در مدیریت بحران می‌توانند کمک کنند و در حوزه فرهنگی و بحث شبیخون فرهنگی باید کار را به دست مردم سپرد.

تعریض تمامی محورهای سیمرغ در دست اجرا است

در حالی کلنگ‌زنی آغاز اجرای فاز دوم تعریض و بهسازی محور کیاکلا به بهنمیر امروز با حضور معاون استاندار زده شد که شاهد پیشرفت بسیار خوبی در فاز اول این پروژه بودیم.

مونا محمدی در حاشیه اجرای این برنامه اظهار کرد: در راستای ارتقا و تقویت وضعیت شهرستان تازه تأسیس سیمرغ پروژه‌های تعریض تمامی محورهای این شهرستان در دست اجرا است.وی افزود: فاز اول این پروژه ۵٫۶ کیلومتر مسیر بود که به‌طور کامل زیرسازی این مسیر انجام شد و بتن غلتکی سه کیلومتر از این مسیر هم انجام و حدود دو کیلومتر و ۴۰۰ متر هم آسفالت این مسیر صورت گرفت.

رئیس اداره راه و شهرسازی قائم‌شهر و سیمرغ بابیان اینکه مقداری از قرارداد اول باقی‌مانده که در قرارداد دوم با پیمانکار تکمیل باقی مراحل باقی‌مانده و اجرای عملیات ۳٫۸ کیلومتر از باند برگشت باقی‌مانده که باید اجرایی شود.

در هنگام کلنگ‌زنی فاز دوم تعریض بهسازی محور کیاکلا به سیمرغ معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران از یکی از خبرنگاران به نمایندگی درخواست کرد کلنگ این پروژه را به زمین بزند تا پیگیری‌های ویژه‌ای توسط خبرنگاران در راستای اجرای هر چه بهتر و سریع‌تر این پروژه صورت گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :