آخرین عناوین

جمعه 9 شهريور 1397-21:37 کد خبر:62760

در خطبه‌های نماز جمعه بابل صورت گرفت:

اظهار تأسف امام جمعه بابل از افتتاح پروژه‌های ناچیز هفته دولت در مازندران

امام جمعه بابل گفت: معمولا در هفته دولت پروژه‌های مهمی افتتاح می‌شود اما باید از ناچیز بودن پروژه‌های افتتاحی این استان نسبت به استان‌های دیگر اظهار تأسف کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار داشت: در اسلام بر آداب نمازجمعه تاکید زیادی شده است و پیامبر اسلام(ص) با رفتار عملی خود این آداب را به جامعه می‌آموخت، از جمله آداب نمازجمعه نظافت شخصی و پوشیدن بهترین لباس برای حضور در این فریضه الهی است.

وی با انتقاد از ناچیز بودن پروژه‌های افتتاح شده هفته دولت در مازندران افزود: معمولا در هفته دولت پروژه‌های مهمی افتتاح می‌شود، باید از ناچیز بودن پروژه‌های افتتاحی این استان نسبت به استان‌های دیگر اظهار تأسف کرد.

*دندان‌گیر نبودند!

روحانی بیان کرد: پروژه‌هایی بسیار ضعیف که دندان‌گیر نبود، پروژه‌هایی که در این شهرستان افتتاح شد در مقیاس درون استانی نسبت به شهرستان‌های دیگر بسیار ضعیف و ناچیز بود، بسیار خوشحالیم که شهرستان دیگر برخودار هستند اما ضعف این پروژه‌ها در استان و شهرستان بابل در چیست؟

وی بیان کرد: آیا مسئولان استانی و شهرستانی و یا نمایندگان در این زمینه پیگیری و اهتمام ندارند؟ مسئولان باید پاسخگوی این تفاوت‌ها باشند، آنچه که شاهد هستیم خیل عظیم مسافر به این استان است.

روحانی گفت: استان مازندران به استان ترافیک به تعبیر یکی از رسانه‌ها نامگذاری شده است؛ زباله‌هایی که در این استان ریخته می‌شود، قریب به 15 میلیون مسافر و شب‌خواب در این استان وجود دارد و بار سنگین بر این استان وارد می‌شود اما زیرساخت‌های لازم را ندارد.

*زیرساخت‌های مازندران ناچیز است

امام جمعه بابل افزود:امکانات مازندران و زیرساخت‌های ناچیز آن جوابگوی خیل عظیم مسافران نیست، راه چاره در این زمینه باید در این دولتی که خود را دولت تدبیر می‌نامد، صورت گیرد.

روحانی با اشاره به اینکه حضور ریاست جمهور در مجلس با دعوت نمایندگان در هفته گذشته اتفاقی خوبی بود، تصریح کرد: بسیار خوشحال هستیم که مجلس تکانی به خود داد و از بی‌تفاوتی خارج شد، مجلس موظف است به وظایف قانونی و نظارتی خود عمل کند.

وی بیان کرد: حرکتی که در قالب سوال از رئیس جمهور انجام شد، طرح سؤال و پاسخ رئیس جمهور نشان از اقتدار نظام اسلامی است و رئیس جمهور به حسب این وظیفه بر اساس قانون تمکین می‌کند تا این جای قضیه در خور شایسته است.

*همفکران رئیس جمهور از عملکرد دولت راضی نیستند

امام جمعه بابل گفت: وقتی از پنج سوال چهار سوال قانع کننده نبود و بسیاری از نمایندگانی که همفکران رئیس جمهور و از لیست امید به مجلس راه یافتند، بودند که وضعیت امروز دولت برای آن‌ها قانع کننده نیست، اگر وزیر بود عزل می‌شد همانطور که دو وزیر این دولت توسط مجلس عزل شدند.

روحانی با اشاره به اینکه ارجاع سوال از رئیس جمهور به قوه قضاییه نمی‌تواند راهگشا باشد، گفت: باید دولت وادار به تحرک و تدبیر و اصلاح شود، تقاضای مردم و نجات مردم و کشور اقتضا می‌کند مجلس به وظایف قانونی خود عمل کند.

وی افزود: مسئولیت این امور با کیست، بسیار برای جامعه ما نگرانی دارد که مردم در رنج و فشار هستند و برخی از افراد از این بی‌تفاوتی مسئولان اجرایی سوء استفاده می‌کنند، طلبه مظلوم و یا گاهی مامور نیروی انتظامی را مورد هجمه قرار می‌دهند و چرا این افراد باید تاوان بی‌تدبیری کسان دیگری را دهند.

*چه‌کسی مسئول آشفتگی بازار است؟

روحانی تصریح کرد: شخصیت‌های روحانی ، مراجع و علما و ائمه جمعه فریاد زدند و طنین فریاد را نواختند و متاسفانه آنچنان در دولت شنیده نشد؛ متاسفانه کسی مسئولیت این نابسامانی‌ها و آشفتگی‌ها را بر عهده نگرفت.

امام جمعه بابل افزود: با تمام وجود مردم گرانی و اوضاع افسار گسیخته را حس می‌کنند، وضعیت قیمت‌ها و گرانی‌ها صحنه‌های تاسف‌باری است، رهبر معظم انقلاب کریمانه به دولت و مجلس تذکر می‌دهد، دولتمردانی که طرف خطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند که از سخنان رهبری نکته برداری می‌کنند و نمی‌دانم این مسئولان با این یادداشت‌ها چه می‌کنند و می‌بینیم هیچ تغییری صورت نگرفت.

روحانی در پایان گفت: آنهایی که نام خود را دولت تدبیر و امید گذاشتند، اقدامی در جهت رفع موانع و حل مشکلات انجام دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :