آخرین عناوین

شنبه 10 شهريور 1397-10:40 کد خبر:62768

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد :

افزایش قابل توجه مقرری بگیران بیکاری در استان / مازندران 40 هزار بیکار ثبت شده دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:مرکز آمار ایران تعداد بی کاران استان را 130 هزار نفر می گوید اما آماری که ما در خصوص تعداد بی کاران داریم 40 هزار نفر می باشد.


به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید بر پایداری اشتغال در نهادهای اجرایی استان گفت: امسال تعداد مقرری بگیران بیکاری در مازندران حدود ۴ درصد افزایش یافت.

براساس این گزارش،کامران اصغری صبح امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک دهه ولایت و امامت و اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: رسانه‌ها نقش اساسی در تقویت فرهنگ کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جامعه دارند.

وی افزود: در حوزه اشتغال و مسائل اقتصادی به دلیل تحریم‌ها در گذشته مشکلات فراوانی داشتیم و فعالیت تولیدکنندگان اقتصادی از روال متعارف آن خارج شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه تعدیل نیروها در واحدهای تولیدی به دلیل افزایش مشکلات واحدهای اقتصادی صورت گرفته است تصریح کرد: به هر اقدام و موضوعی که سبب ایجاد اشتغال و جلوگیری از افزایش بیکاری در جامعه شود حمایت خواهیم کرد.

اصغری با بیان اینکه تلاش داریم رابطه بین کارگر و کارفرما را به صورت هدفمند تقویت کنیم، افزود: کارفرمایانی که نسبت به تکریم کارگران همت داشته مشمول تشویق شدند.

وی با اعلام اینکه تقویت سامانه کارا از اقدامات موفق وزارت کار در دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: 12 هزار میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی و دولتی برای سامانه کارا در کشور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه دولت مشوق های یکساله و دوساله رابرای حمایت از واحدهای تولیدی درنظرگرفته است افزود: در این راستا تفاهمنامه ای با تامین اجتماعی داشتیم و کارفرمایان می توانند مشوق های لازم بهره مند شوند.

اصغری درباره طرح کاروزی نیز گفت: طرح کارورزی از جمله مشوق های حمایتی است و طی دوره چهار تا شش ماه اجرا می شود و در این طرح، رابطه کارگری و کارفرمایی وجود ندارد.

مدیرکل تعاون مازندران، گفت: ۵۰۰ نفر در قالب طرح کارورزی در واحدهای تولیدی استان مازندران مشغول فعالیت شدند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه کار، آن را از سیاست های خوب دولت برای حمایت اظهار داشت: در استان ۱۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در فاز اول به استان تخصیص داده شد و ۱۰۰ درصد آن منجر به قرارداد شده است.

وی شمار متقاضیان طرح کارا را هشت هزار نفر اعلام کرد وگفت: در قالب طرح کارا برای بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

اصغری، هدف طرح کارا را توسعه اشتغال روستایی و ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: هدف طرح کارا، تزریق پول نیست و باید اشتغالزایی کرد. 

وی گفت: پرورش لیموش ترش در قالب گلخانه از جمله طرح های است که در قالب طرح کارا در استان اجرا شده است و تاکنون ۴۲ طرح پرورش لیموترش برای دریافت تسهیلات تهیه شده است.

وی سهم استان مازندران را از سامانه فراگیر را ۷۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۵۱۰ طرح در این بخش توسط کمیته فنی مصوب و به بانکهای عامل معرفی شده است.

اصغری با عنوان اینکه ۱۸ تا ۱۹ درصد شمار پرونده های وارده به اداره کار افزایش یافته است گفت: ورودی و شمار بیمه بیکاری در استان نیز افزایش یافته است و ۱۱ هزار نفر مقرری بگیری بیمه بیکاری داریم و امسال این میزان چهار تا پنج درصد رشد داشته است.

اصغری آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران را در خصوص تعداد بی کاران استان مازندران 130 هزار نفر دانست و در عین حال گفت : آماری که ما در اداره کل مازندران در خصوص تعداد بی کاران داریم 40 هزار نفر می باشد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :