آخرین عناوین

شنبه 10 شهريور 1397-10:52 کد خبر:62769

قابل توجه آقایان مسئول :

ورودی شهرک نواب چالوس خسته از قول‌های بی‌عمل

شهرک شهید نواب صفوی چالوس که به دلیل واقع شدن در کمربندی از شهر چالوس جدا افتاده همچنان شهرکی متروکه است که اهالی آن با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم می‌کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، در گزارش‌های درج شده از سوی این خبرگزاری گزارشی با عناوین شهرک نواب صفوی چالوس و کوله‌باری از مشکلات/ تقاطع کمربندی نوشهر و چالوس؛ جولانگاه مرگ و زندگی  منتشر شد که با وجود قول‌های مساعدی که برای رفع مشکلات مطروحه از سوی برخی از مسئولان شهرستانی و شهری داده شد اما معضل بزرگ این منطقه یعنی تقاطع کمربندی چالوس به نوشهر همچنان در هاله‌ای از ابهام باقیمانده و اهالی دقیقا نمی‌دانند باید داد سخن نزد چه کسی ببرند.

شهرک شهید نواب صفوی چالوس با بیش از ۴۲ سال قدمت و با داشتن ۳۲۰ خانوار به دلیل واقع شدن در کمربندی از شهر چالوس جدا افتاد و با وجود استقرار بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی رازی چالوس، مجتمع‌های سازمانی برای پرسنل اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کارمندان شهرداری همچنان شهرکی متروکه بوده که اهالی آن با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم می‌کنند.

قول دو ماهه و تاخیر دو ساله در تحقق

در گزارش‌های قبلی منتشر شده فیض‌الله شمس‌ناتری به نمایندگی از اهالی شهرک نواب صفوی به تشریح دغدغه‌هایی که سال‌های سال گریبان مردم این منطقه را گرفته است پرداخته بود و گفت: با وجود تلاش‌های زیادی که در مورد تقاطع کمربندی چالوس و نوشهر با این شهرک وجود داشت مسئولان امر با وجود وعده‌های بسیار تنها به بستن این تقاطع اکتفا کردند، بدون اینکه فکری برای طولانی شدن مسیر و خطرات ناشی از بروز تصادف در این قسمت داشته باشند.

وی با انتقاد از اینکه شرط انسداد موقت این قسمت از تقاطع و ادامه نصب گاردریل به طول ۴ کیلومتر پس از آن منوط به ایجاد پل زیرگذر برای تسهیل در رفت و آمد کسانی که  باید در این مسیر تردد کنند بود، افزود: با وجود اینکه قول دو ماهه برای اجرای پروژه در پی بازدید مدیران ارشد کشوری، استانی و شهرستانی داده شد اما متاسفانه با گذشت ۲ سال هنوز این وعده محقق نشده است.

*طی مسیر طولانی با پای پیاده به دلیل وضعیت معیشتی نامناسب

شمس با بیان اینکه بیشتر اهالی ساکن این منطقه از قشر متوسط و کارگر بوده و از نظر وضعیت معیشتی و رفاهی نیز با مشکل روبرو هستند، تصریح کرد: افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی خطی چالوس به شهرک نواب به دلیل طولانی شدن مسافت که در اثر مسدود کردن موقتی تقاطع کمربندی به وجود آمد برای اهالی که در امرار معاش زندگی خود با زحمت روبه‌رو هستند و یا حتی خانواده‌هایی که فرزندان دانش‌آموز آنها در مدارس سطح شهر تحصیل می‌کنند دردسرساز شد و به گفته خودشان بسیاری از آنها مجبور هستند که روزانه این مسیر طولانی را با پای پیاده به شهر و یا بالعکس طی کنند.

*وجود تاسیسات زیربنایی در مسیر احداث پل

در این باره فرماندار چالوس با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از زیرساخت‌های احداث پل زیرگذر در مسیر شهرک نواب آماده است، اظهار کرد: برای نصب این تاسیسات نیز کمتر از یک هفته برای هر طرف وقت لازم است؛ بنابر این کار سختی نیست.

محمدناصر زندی خاطرنشان کرد: به دلیل وجود تاسیسات زیربنایی در مسیر احداث پل در این منطقه مانند لوله انتقال آب نوشهر به چالوس، لوله انتقال آب شهر چالوس، لوله گاز، لوله فاضلاب و ... کار کمی با تأخیر روبرو شده است و گرنه پیمانکار آماده اجرای عملیات است.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌هایی که موظف به انجام کار بوده‌اند کار خود را به درستی انجام دادند، گفت: برخی از دستگاه‌ها نیز در حال گمانه‌زنی برای شناسایی مسیر تردد این لوله‌ها هستند چرا که در صورت کوچک‌ترین اشتباهی آب شهر چالوس قطع خواهد شد و در نتیجه مشکل دو چندان می‌شود.

فرماندار چالوس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زمان دقیق عملیات اجرایی این پروژه چه تاریخی است گفت: با توجه به موارد ذکر شده زمان دقیق اجرای پروژه منوط به اجرای کار از سوی پیمانکار است و جلسات نهایی با پیمانکارهای پروژه نیز در هفته آینده برگزار می‌شود که در صورت آمادگی کامل زمان زیادی برای این پروژه لازم نیست.

*مشکل تخصیص بودجه در جابجایی خطوط انتقال واقع در مسیر

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس نیز اظهار کرد: پروژه زیرگذر شهرک شهید نواب پروژه‌‌ای استانی و ملی بوده و اجرای آن به عهده اداره راه و شهرسازی است.

کاظم پولادی با بیان اینکه همکاری‌های لازم برای اجرای پروژه انجام شده و فرماندار شهرستان نیز پیگیر جدی این مساله است، تصریح کرد: براساس قول‌های داده شده تا حداکثر دو ماه آینده جابجایی انشعابات لوله‌های آب، گاز، برق و تلفن باید به اتمام برسد.

وی افزود: در ابتدای امر به دلیل وجود خط لوله گاز در مسیر احداث این زیرگذر و نداشتن نقشه اجرایی درست فکر می‌کردند که این لوله اصلی و به اصطلاح شاه لوله است که در نتیجه این امر کار به تعویق افتاده بود اما طی بازدیدهای استانی این مشکل نیز برطرف شد.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس مشکل کمبود بودجه برای جابجایی این خطوط انتقال را با توجه به اینکه در مسیر اصلی این کمربندی قرار گرفته است، از دلایل اصلی به تاخیر افتادن این پروژه عنوان کرد و گفت: این پروژه استانی بوده و مربوط به راه و شهرسازی است و اعضای شورای شهر و شهردار فقط می توانند آن را پیگیری کنند.

پولادی در پایان با تاکید بر اینکه باید قبل از آغاز فصل بارندگی این کار به اتمام برسد تا مشکلات ساکنین شهرک نواب که انصافا بار زیادی از معضلات منطقه را به عنوان نمونه بوی بد زباله‌های شهر چالوس، هچیرود و نمک آبرود که در نزدیکی این شهرک دپو می‌شود را تحمل کردند و همیشه نهایت همکاری را با مسؤولان داشته‌اند، گفت: اگرچه پیمانکار نیمی از سازه‌های بتنی مربوط به این پل را ساخته است اما به دلیل کمبود فضای کارگاهی در این منطقه نیمی دیگر از این قطعات باقیمانده است که پیمانکار قول مساعد داده تا در اسرع وقت ساخت قطعات بتنی را نیز به پایان برساند.

*ضرورت ایجاد روزنه امید جهت رفع دغدغه اهالی شهرک نواب

با وجود پیگیری‌هایی که از سال‌ها قبل در مورد دغدغه اهالی شهرک نواب صورت گرفته و اخبار متفاوتی برای رفع موانع موجود منتشر شد اما گویا قرار نیست اهالی منطقه به‌دور از استرس و دغدغه‌های شبانه‌روزی از زندگی خود لذت برده و شهرکی که به نام شهید نواب صفوی مزین شده است.

همچنان درگیر وعده‌های مختلف مسئولان است؛ مگر نه اینکه همواره در شعارها و سخنرانی‌های این عزیزان بر ایجاد روزنه امید در دل مردم و دوری از یاس و ناامیدی تاکید می‌شود پس چگونه است که اهالی شهرک نواب نباید این امیدواری را لمس کرده و همدردی مدیران را با خود احساس کنند تا شاید باری از استرس و دغدغه موجود از روی دوش آنها برداشته شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :