آخرین عناوین

شنبه 10 شهريور 1397-12:24 کد خبر:62770

همراه با شفاف سازی مدیرعامل بیمارستان شفا ساری:

بنری که « شفا » را از بیماران مازندرانی دور می کند !/جزئیات

نصب بنری در ورودی شعب تامین اجتماعی استان از عدم قرارداد با بیمارستان شفا ساری خبر داده شده و موجب نگرانی بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، در روزهای گذشته نصب بنری در ورودی شعب تامین اجتماعی استان که در آن بیمه شدگان را از مراجعه به یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان های استان منع کرده بود موجب نگرانی بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی گردید.

براساس این گزارش ، در این بنراز عدم قرارداد با بیمارستان شفا ساری خبر داده شده است وچند بیمارستان دیگر به بیمه شدگان تامین اجتماعی توصیه شده است.

این درحالی است که بیمارستان شفا ساری به عنوان یکی از بیمارستان های بزرگ و مجهز استان ، همواره مورد توجه مردم برای درمان بیماری ها و عمل های جراحی مهم و حساس بوده است و از این منظر موجبات نگرانی هم استانی های مازندرانی را فراهم کرده است .

در همین راستا و برای اطلاع از چند و چون ماجرا به سراغ مدیرعامل بیمارستان شفا ساری رفتیم .

محمدرضا پیوندی گفت : بیمارستان شفا با بیش از 500 پرسنل ، یکی از مراکز درمانی فوق تخصصی استان است که بیشترین پذیرش بیماران را در سطح استان برعهده دارد.

مدیرعامل بیمارستان شفا ساری بدهی تامین اجتماعی به این بیمارستان را از خرداد 96 تا کنون بالغ بر 18 میلیارد تومان اعلام و اظهار داشت : سازمان تامین اجتماعی حق بیمه را که نقدا از بیمه شدگان دریافت می نماید اما برای آنان هزینه نمی کند که بدلیل عدم انجام تعهدات 18 میلیارد تومانی ، این مرکز درمانی با بحران شدید مالی روبرو شده است.

پیوندی با اشاره به پیگیری های انجام گرفته برای دریافت مطالبات این بیمارستان بیان کرد : بارها با مسئولان مرتبط در تامین اجتماعی و اسناد پزشکی مذاکره داشتیم و حتی مسئولان استان نیز در جریان قرار گرفتند و هر بار تعهداتی در خصوص پرداخت بخشی از بدهی داده شد اما در دو مهلت یک ماهه بازهم به این تعهدات عمل نگردید.

وی ادامه داد : پس از خلف وعده مکرر مسئولان تامین اجتماعی و اسناد پزشکی و برای خروج از بحران و حفظ کارکنان موجود این مرکز پزشکی ، پس از مکاتبات مکرر و ضرب الاجل اعلام شده مجبور به لغو قرارداد شدیم.

مدیرعامل بیمارستان شفا ساری با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی اسناد پزشکی تامین اجتماعی افزود : مسئولان اسناد پزشکی و تامین اجتماعی به جای اینکه در صدد جبران تعهدات و بدهی های خود باشند به اطلاع رسانی خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی می پردازند و حتی از پذیرش صورتحساب بیماران این بیمارستان امتناع می ورزند.

پیوندی به مسئولان اسناد پزشکی و تامین اجتماعی توصیه کرد : مسئولان اسناد پزشکی و تامین اجتماعی با مردم صادق باشند و با شفاف سازی و اعلام پیگیری ها و اقدامات مسئولان بیمارستان شفا ، به بیان واقعیت ها بپردازید.

وی در پایان گفت: با بحران مالی که بواسطه عدم پرداخت تعهدات اسناد پزشکی تامین اجتماعی صورت گرفت متاسفانه این مرکز قادر به خرید اقلام مصرفی پزشکی و ضروری خود نمی باشد و امنیت شغلی پرسنل نیز به خطر افتاده است، هرچند مسئولان بیمارستان شفا با توجه به بیکاری موجود در استان و کشور، به هیچ عنوان راضی به تعدیل نیرو نخواهند شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :