آخرین عناوین

يکشنبه 11 شهريور 1397-8:54 کد خبر:62788

باز هم همان آش و همان کاسه / در دفتر اسلامی چه خبر است؟

نخبه مازندرانی : اجازه دیدار با استاندار را به من نمی‌دهند !

نخبه مازندرانی با انتقاد از اینکه سه بار درخواست ملاقات عمومی با استاندار مازندران را به مدیر دیگری حواله دادند گفت: در نهایت برای پیگیری طرح‌هایم با بروکراسی اداری مواجه شدم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، در حالی گلایه های یک نخبه مازندرانی برای عدم اجازه ملاقات با استاندار مازندران رسانه ای شده است که خاطرات برخوردهای این چنینی در دوره استاندار گذشته در اذهان تداعی می شود.

براساس این گزارش ، در دوران مدیریت ربیع فلاح جلودار بر مازندران نیز به کرات شاهد انتقاد نخبگان و مردم از اداره کل حوزه استاندار مطرح می شد تا جایی که محمد اسلامی بلافاصله پس از استقرار در اتاق کارش ، تغییرات را از دفتر خود کلید زد.

انتظار می رفت با انتصاب جدید ، راه ارتباط با استاندار دو طرفه و بزرگراهی شود اما اخباری که گه گاه به ما می رسد حکایت از  تکرار موانع گذشته است و آن مثال قدیمی را در ذهن متبادر می کند که «باز هم همان آش و همان کاسه !!!»

نخبه مازندرانی با اعلام اینکه سه بار درخواست ملاقات عمومی با استاندار مازندران را به مدیر دیگری حواله دادند که در نهایت برای پیگیری طرح‌هایم با بروکراسی اداری مواجه شدم.

وی گفت: سه شنبه‌های ملاقات عمومی فرصتی است که بنا به اذعان مسئولان استانی مردم می‌توانند بدون واسطه با مدیران ادارات و نهادها ارتباط برقرار کنند.

یکی از دلائلی که محمد اسلامی استاندار مازندران توانست در مدت کوتاه اطلاعات کامل و جامعی از وضعیت استان در اختیار داشته باشد، برقرار ارتباط از طریق ملاقات‌های عمومی بود که در دوران تصدی‌گری ربیع فلاح استاندار سابق تا حدودی تعطیل شده بود.

توجه به نخبگان و استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه استان و اعلام حمایت محمد اسلامی از ایده‌ها و ظرفیت‌های موجود موضوعی بود که مورد استقبال بسیاری از نخبگان استانی قرار گرفته است، به جهت اظهارات اسلامی در ارتباط با استفاده از ظرفیت‌های علمی جامعه نخبگانی استان احساس می‌کنند که مدیر ارشد استانی از آنها حمایت می‌کند، اما به دلیل بی‌مهری در سطوح زیر دست استانداری تا حدودی نگاه‌ها امیدوار کننده نسبت به مدیریت ارشد استان کم رنگ می‌شود.

گفت و گو ما با حسین ابراهیم زاده که چندین اختراع داشته و حتی در برخی مجامع ملی رتبه مناسب کسب کرد نشان می‌دهد، حلقه مفقوده‌ای در استانداری مازندران وجود دارد که حتی اجازه نمی‌دهد نخبگان در روزهای ملاقات‌های عمومی دیداری کوتاه با محمد اسلامی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه شناسایی و جذب نخبگان داری طرح‌های و ایده‌ها برتر چندان سخت نیست، افزود: مدیران بنیاد نخبگان با یک فراخوان بسیار کوچک می‌توانند از ظرفیتی فکری این مجموعه به خوبی استفاده کنند.

این نخبه مازندرانی با اعلام اینکه انتظار داریم که استاندار با نخبگان و افراد اثرگذار یک جلسه‌ای در استانداری داشته باشد، افزود: این جلسه با نخبگانی برگزار شود که در کنار فعالیت نخبگی ایده‌های کارآفرینی هم داشته باشند.

به این نخبه مازندرانی اهل بابلسر پیشنهاد دادم که چرا حضوری به ملاقات استاندار نمی‌روید در صورتی که استاندار حساسیت ویژه‌ای نسبت به برگزاری جلسه ملاقات عمومی با مردم را دارد، افزود: سه بار درخواست دیدار و گفت و گو برای ملاقات عمومی با استاندار را ثبت کردم ولی بنده را به دیگر مدیران ارجاع دادند و برای رفع کار و دغدغه‌های که داشتم مورد حمایت قرار نگرفتم.

وی با اعلام اینکه دیدار با استاندار و صحبت با مدیر ارشدی که در محافل گفته می‌شود، علاقمند به توسعه استان  با استفاده از ظرفیت نخبگانی هست، حداقل انتظار فعالان نخبه استان هست که محیا نشده است، گفت: در مجموعه زیر دست استاندار به جواب قانع کننده‌ای نرسیدم و پیگیری‌ها من مشمول زمان شده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :