آخرین عناوین

يکشنبه 11 شهريور 1397-20:51 کد خبر:62802

رئیس فدارسیون نجات غریق خبر داد:

نجات 75 هزار نفر از غرق شدن در دریا/ در نظر گرفتن 15 درصد حق تخصص برای ناجیان غریق

رئیس فدراسیون نجات غریق با اشاره به فعالیت خوب هیأت نجات غریق مازندران در طرح‌های دریا گفت: ۷۵ هزار در ۹ سال گذشته از دریای مازندران نجات یافتند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، از ابتدای خرداد ماه امسال طرح‌های سامان‌دهی دریا در استان مازندران آغاز شد و از آن زمان تاکنون این ناجیان غریق بودند که با تمام تلاش سعی کردند در سرما و گرما از جان انسان‌ها حفاظت کنند.

در این مدت ناجیان غریق تلاش‌های بسیاری کردند و کسی منکر این تلاش‌ها نیست اما برخی از مردم سوت زدن و تذکر دادن آنان را نوعی بی‌احترامی به خود می‌دانند در حالی‌که نمی‌دانند با عدم توجه به این توصیه‌ها چه سرنوشیتی در انتظارشان است، کما اینکه بسیاری افراد حتی در این مدت به‌دلیل عدم توجه جان خود را از دست دادند.

دریای مازندران از آغاز خرداد ماه امسال بدون در نظر گرفتن آمار رودخانه‌ها تاکنون به زندگی 39 تن پایان داد که از این تعداد 15درصد آن مازندرانی هستند که آمار بالایی است.

غرق شدن در دریا واقعاً دردناک است و چه بسیار خانواده‌هایی که به‌دلیل مرگ عزیزان‌شان دور دریا را خط قرمز کشیدند و دل این را ندارند وارد مکانی شوند که برای آخرین بار عزیز خود را در این محل دیدند.

با آغاز شهریور ماه دریا شرایط دیگری به خود گرفت و تعداد زیادی از مسافران وارد دریا می‌شوند و این موضوع روز و شب، مواج و ناآرام نمی‌شناسد چرا که مسافران علاقه دارند در این روزی که در دریا حضور دارند بهترین لذت را از این سفر ببرند ولی نمی‌دانند این اقدام شاید به قیمت تمام زندگی‌شان تمام شود.

*تلاش شبانه‌روزی ناجیان غریق در لب ساحل

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در بازدید از طرح‌های دریای مازندران اظهار کرد: منجیان غریق به‌صورت شبانه روزی و در گرما و تاریکی لب ساحل حضور دارند و با اقدامات خود موجب نجات جان انسان‌ها می‌شوند.

ایلخان نوری با اشاره به اینکه از لحاظ سخت‌افزاری نیروهای امداد و نجات تأمین هستند، افزود: جامعه ناجیان غریق شامل ۱۸۰ هزار نیروی متخصص است ولی از لحاظ وسایل امداد و نجات و کمک نجات نیاز به تقویت و کمک داریم.

وی با بیان اینکه امسال سامان‌دهی خوبی در بحث نجات غریق صورت گرفت، اضافه کرد: ناجیان غریق خط اول و لب دریا هستند که توانستند بر ساحل پوشش خوبی داشته باشند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اعلام اینکه تعداد مسافران به شمال کشور بالا است، گفت: افزایش تعداد و کمبود تجهیزات موجب بروز حوادث می‌شود چیزی که بسیار مهم است و نیاز به اطلاع‌رسانی و آشنایی مردم با فرهنگ صحیح استفاده از آب هستیم.

ایلخان نوری ادامه داد: باید همه را متوجه خطرها کنیم تا بدانند امکان دارد چه خطراتی در دریا بیفتد به‌ویژه خارج از طرح‌ها و شب‌ها در تاریکی جمعیت بسیاری در آب هستند خطراتی را به وجود می‌آورد و آمار غرق‌شدگان را در کشور بالا می‌برد.

وی درباره جریان موج‌های شکافنده در دریای مازندران، اظهار کرد: در صورت درگیر شدن افراد با موج‌های شکافنده باید به‌صورت موازی با ساحل حرکت کرده ولی آب شناگران را از سمت ساحل دور می‌کند که این موضوع موجب شده شناگران خسته و یا به‌دلیل دور شدن از ساحل دچار ترس شوند.

*حفظ خونسردی؛ مهم‌ترین موضوع در آموزش ناجیان

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به اینکه عدم آشنایی به فنون شنا موجب می‌شود که حوادث برایشان اتفاق بیفتد، گفت: نخستین موضوعی که در بحث آموزش‌های ناجیان غریق در دستور کار قرار دارد حفظ خونسردی بوده و اینکه با مردم چه در دریا و چه در استخر و سایر اماکن آبی درست برخورد کنند.

ایلخان‌نوری ادامه داد: شلوغی کار، ازدحام جمعیت و ساعات زیاد کاری موجب می‌شود اختلافاتی به وجود بیاید ولی منجیان غریق را به آرامش تشویق می‌کنیم تا مردم بدانند برای سلامتی و حفاظت از جان مردم به توصیه‌های ناجیان غریق توجه کنند.

وی بیان کرد: توصیه ما به ناجیان غریقی که برای نجات مغروقان به آب این است با تجهیزات کمکی بویه و تیوپ وارد آب شوند و به تنهایی وارد آب نشوند و همدیگر را خبر کنند.

* نجات جان انسان‌ها توسط منجیان، کار دلی است

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی یادآور شد: نجات جان انسان‌ها توسط منجیان، کار دلی است که در برخی موارد اتفاق می‌افتد و تنهایی بدون تجهیزات وارد آب می‌شوند که در برخی موارد خطراتی وجود داشته است.

وی بیان کرد: وظیفه ما پرورش منجی غریق و نظارت کارشناسی بر اماکن آبی وظیفه ایجاد طرح‌ها و سازمان‌دهی طرح‌ها با استانداری است و آمادگی دارند برای حفاظت از جان انسان‌ها در خدمت مردم باشند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به اینکه حقوق منجیان با توجه به وظیفه کافی نیست، گفت: امسال علاوه بر روال سال‌های گذشته، افزایش ۱۵درصدی حق تخصص برای منجیان غریق در نظر گرفتیم.

*نجات غریق باید شغل شود

ایلخان‌نوری خاطرنشان کرد: برنامه اصلی فدراسیون این است برای شغل شمردن نجات غریق در حال رایزنی و تلاش هستیم که امیدواریم نتایج خوبی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت خوب هیأت نجات غریق  مازندران، افزود: همواره صحبت از مغروقان است ولی کسی به آمار نجات‌یافتگان توجه نمی‌کند که حدود ۷۵ هزار در ۹ سال گذشته از دریای مازندران نجات یافتند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی اظهار کرد: تا به امروز دریای مازندران نشان از فعالیت خوب ناجیان غریق لب آب دارد و نیاز به تجهیزات امکانات بیشتر داریم در برخی موارد ناجیان غریق سایبان، تیوپ و لباس ندارند.

ناجیان غریق با حداقل‌ها لب ساحل حضور دارند و با تلاشی بسیار حتی برای لحظه‌ای چشم از دریا برنمی‌دارند تا شاهد حوادثی تلخ و ناگوار نباشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :