آخرین عناوین

دوشنبه 12 شهريور 1397-8:47 کد خبر:62812

هردم از این باغ بری می رسد:

سرعت‌گیر یا سکوی پرتاب خودروها در میاندورود/ روشنایی جاده گهرباران به فراموشی سپرده شد

تعداد سرعت‌گیرها در روستای زید و اسلام‌آباد که متصل به هم هستند حداقل 8 سرعت‌گیر است اما آنچه این سرعت‌گیرها را جالب توجه کرده است تپه‌ای شکل بودن بعضی از آنها است.


به گزارش خزرتیترخبر، شهرستان میاندورود دارای دو جاده اصلی و مهم است یکی جاده ترانزیتی استان که از این شهرستان می‌گذرد و دیگری جاده دسترسی به بخش گهرباران و ساحل دریا است و هر ساله به‌ دلیل نامطلوب بودن وضعیت جاده تصادفات زیادی را به خود دیده است.

طول جاده گهرباران از شهر سورک حدود 25 کیلومتر است و این بین از داخل روستاهای اسلام‌آباد و زید می‌گذرد به همین دلیل مسئولان این روستاها برای کاهش سرعت ماشین‌ها و کاهش تصادفات اقدام به ایجاد سرعت گیرهایی در روستاهای خود کردند.

عبور تعداد زیادی کامیون که به بندر امیرآباد یا نیروگاه شهید سلیمی رفت و آمد می‌کنند خطر این جاده را برای ساکنان منطقه بیشتر کرده است و می‌توان ایجاد این سرعت گیرها را توجیه کرد اما مشخص کردن سرعت گیرها در هر حالتی باید انجام شود تا رانندگان در حین رانندگی بتوانند آن را ببینند تا از ایجاد خسارت به خودروها و مسافران جلوگیری کرد.

تعداد سرعت‌گیرها در روستای زید و اسلام‌آباد که متصل به هم هستند حداقل هشت سرعت‌گیر است اما آنچه این سرعت‌گیرها را جالب توجه کرده است تپه‌ای شکل بودن بعضی از آنها و نداشتن رنگ آمیزی مناسب است.

این جاده که فاقد روشنایی است به‌دلیل نداشتن دید مناسب در شب از سوی راننده‌ها، این سرعت‌گیرها مانند یک سکوی پرتاب عمل کرده و ماشین‌ها را به سمت آسمان پرتاب می‌کنند.

امیدواریم مسئولانی که در مسیر جاده گهرباران روشنایی ایجاد نمی‌کنند حداقل این سرعت‌گیرها را رنگ‌آمیزی کنند تا رانندگان به خصوص مسافران ورودی به شهرستان گرفتار این سرعت‌گیرها نشوند.

خبرنگار: سعید رئیسی

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :