آخرین عناوین

سه شنبه 13 شهريور 1397-9:5 کد خبر:62833

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری اعلام کرد:

برآورد 20 میلیارد تومانی بازسازی مسجد جامع ساری

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری با اشاره به برآورد 20 میلیارد تومانی بازسازی و مرمت مسجد جامع ساری گفت: پیش‌بینی ما آن است که محرم سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، مهدی ایزدی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در بازسازی مسجد جامع ساری اظهار داشت: در بدو کار و پس از آتش‌سوزی مسجد، وظیفه ما برآورد خسارت وارده و فراهم‌آوردن مقدمات اولیه برای پیمانکار بود که در ادامه بررسی طرح بازسازی نیز در دستور کاری ما قرار گرفت.

وی افزود: ما طرح موجودی که وجود داشت را به‌روز کردیم؛ اما در خصوص تاسیسات طرحی وجود نداشت و ما در این خصوص، از بهترین سیستم‌های روز دنیا بهره گرفتیم که مورد تایید نیز قرار گرفت که در دست اجرا قرار دارد.

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری خاطرنشان کرد: عمده‌ترین کاری که در حال حاضر در حال انجام است بازسازی و مرمت قسمت جنوبی طاق و ستون مسجد است که در این راستا از مصالح سنتی و معماران به نام اصفهان بهره گرفته‌ایم که طاق و بخش عمده این قسمت از مسجد امروز تکمیل می‌شود.

این مسئول ادامه  داد: طی این مدت آواربرداری از مسجد انجام شد و استحکام بخشی دو طرف غربی و شرقی محراب مسجد و نیز مرمت و بازسازی آن در حال انجام است،ضمن آن که خرید چوب مورد نیاز فعلی نیز انجام و برآورد کار نیز صورت گرفته است.

ایزدی بیان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته هزینه مرمت و بازسازی مسجد نزدیک به 12 میلیارد تومان است که با احتساب هزینه 5 میلیارد تومانی ترمیم تاسیسات و نیز 3 میلیارد تومانی هزینه‌های جانبی نظیر بیمه، مالیات و غیره، در مجموع به 20 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: در حال حاضر مشکل ما تهیه 300 متر مکعب چوب جنگلی مورد نیاز در مرمت این طرح است که در بازار موجود نیست و با رایزنی‌های صورت گرفته با منابع طبیعی بدنبال تهیه و تامین این موضوع هستیم؛ از سوی دیگر آجر مورد نیاز در این طرح نیز در بازار وجود ندارد و باید آماده‌سازی شود که سفارشات ارائه شده و در دست آماده‌سازی برای تحویل است.

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص پایان این پروژه و اتمام بازسازی مسجد، بیان کرد: پیش‌بینی ما با توجه به شرایط جوی مازندران آن است که تا پایان تابستان سال آینده این پروژه به اتمام برسد و ما محرم سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

گفتنی است مسجد جامع ساری، کهن‌ترین مسجد دیار علویان در 21 تیر ماه سال جاری به طور کامل طعمه حریق شد که با همت مسئولان استانی و مردم ولایی در حال مرمت و بازسازی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :