آخرین عناوین

چهارشنبه 14 شهريور 1397-10:55 کد خبر:62852

نامه سرگشاده به مجمع نمایندگان مازندران:

شأن ملی خود را حفظ کنید، دوران نمایندگی زودگذر است

مثل همیشه مازندران به دلیل عدم یکپارچگی و اختلاف سلیقه ها متضرر خواهد شد، خطای بزرگ آن است که ما خواسته‌های شخصی و منطقه‌ای را به جای مصالح و منافع استانی بنشانیم!


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،هادی ابراهیمی معاون سیاسی و امنیتی اسبق مازندران و همچنین عضو هیأت علمی دانشگاه در نامه‌ای سرگشاده نسبت به کش مکش‌های اعلام منطقه آزاد تجاری در مازندران خواستار برخورد منطقی‌تر نمایندگان مجلس شورای اسلامی فارغ از بخشی‌نگری‌های سطحی شد وی در این نامه آورده است؛

باسم الله خیر الاسماء

مجمع محترم نمایندگان مازندران بعد التحّیه والسلام

مصاحبه آقای اسلامی استاندار محترم مازندران در زمینه به تعویق افتادن مساله محوری [منطقه آزاد اقتصادی] که آن را ناشی از مخالفت نمایندگان محترم دانسته؛ بسی موجب تأثر و شگفتی این حقیر شد؛ قبل از بیان موضوع بنده وکلای مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی را عناصری مومن، آگاه، دارای احساس مسئولیت، خدمتگزار امین و تلاشگر در راه عزت و سربلندی استان و حوزه‌های انتخابیه شان دانسته و بر این باورم؛ که همه این عزیزان درد محرومیت و رنج پابرهنگان را چشیده و همواره به فکر خدمت به مردم عزیز در رویکردهای قانونگذاری و اجرا هستند،نمایندگانی که وقتی بر صندلی نمایندگی تکیه زدند، مهار نفس و خواسته‌های قومی و فامیلی را در کف عقل و شرع داشته و هیچ‌وقت تکلیف‌شان را فراموش نکرده‌اند.

بحمدالله مازندران از چنین مجمعی از نمایندگان تشکیل شده که مظهر اراده، خواست و فضایل دیار علویان هستند، متاسفانه طی ماه‌های اخیر اختلافاتی که از بابت تعیین محل جغرافیایی منطقه آزاد اقتصادی در بین نمایندگان محترم حادث شده است؛ که البته بخشی از آن طبیعی به نظر می‌رسد، ولی نباید این نکته مهم و اساسی را فراموش کرد، که نمایندگی مجلس وسیله‌ای برای خاموش کردن فروغ امید در دل‌های مردم و بدبین کردن آنان به دولت یا مجلس محترم در این مقطع حساس کشور نیست.

بنابراین؛ محسوس‌ترین و نقدترین هدیه نمایندگان محترم به مردمی که آنان را به مجلس فرستاده‌اند؛ آن است که با منش و نطق‌های خود، امید و نشاط و آرامش را به فضای عمومی استان حاکم کنند و گفتارها، عملکردها و نطق‌های خود را همچون الگویی از رفتار سیاسی و سرشار از سماحت و تحمل و انصاف،تنظیم کنند، چرا که! در میان گرفتاری‌ها و مشکلات و نابسامانی‌های امروز استان، که بخشی از آن ریشه در اختلافات، چند دستگی‌ها و شکاف‌های اجتماعی چندین ساله دارد، شناخت فوریت‌ها و اولویت‌ها هنر نمایندگان عزیز است.

بگذریم؛از اینکه امروز نقدهای فراوانی بر مدیریت اجرایی استان در حوزه‌های مختلف وارد است و جای پردازش آن در این مجال نیست و انشاالله در فرصتی دیگر به آن اشاره خواهم کرد.

اما در اینجا بر خود لازم می‌دانم؛ توجه نمایندگان عزیز را به این مسئله معطوف بدارم و آن اینکه ما در استان طبق سند چشم‌انداز توسعه و اسناد بالادستی آن و خصوصا برنامه ششم شاخص‌های مشخص داریم؛ بهترین شاخص‌ها برای فهم درست از موقعیت، مزایا و تحولات استان که قطعا نمایندگان محترم هم در جریان آن قرار دارند سند چشم‌انداز بیست ساله است که متاسفانه امروز مغفول واقع شده است.

این سند بهترین شاخص برای مکان‌یابی و تعیین حوزه جغرافیایی منطقه آزاد اقتصادی که آشکارا همه ما الضمیر آن را تبیین و تعیین می‌کند باید فصل‌الخطاب ما باشد.

البته این حق طبیعی نمایندگان محترم است؛ که مصلحت منطقه شان را در نظر بگیرند، لیکن این مصلحت باید در مجموع با نگاه به سند چشم‌انداز و ظرفیت‌های بالقوه آن در استان باشد.

از این مساله که بگذریم؛ مطابق اصل 84 قانون اساسی همه نمایندگان در برابر تمام ملت مسؤول هستند، هر چند هر یک از نمایندگان عزیز از سوی یک حوزه انتخابیه انتخاب می‌شوند؛ اما دارای شأن ملی هستند، اگر قرار باشد نماینده محترم شرق برای شرق استان کار کند و یا نماینده محترم غرب برای غرب استان و یا نمایندگان محترم شهرهای مرکزی برای منطقه موردنظرشان منطقه آزاد اقتصادی را پیگیری کنند و در این میان رقابت‌های کاذب ایجاد شود قطعا با توجه به محدودیت‌ها و معذوریت‌های دولت محترم نه تنها امکان احداث چندین منطقه ویژه اقتصادی در استان فراهم نخواهد شد، بلکه همین تنها فرصت که منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد است از میان خواهد رفت.

مثل همیشه مازندران به دلیل عدم یکپارچگی و اختلاف سلیقه ها متضرر خواهد شد، بدون شک دوران نمایندگی دورانی زودگذر است و توصیه این برادر کوچک به نمایندگان عزیز این است؛ برای گشودن این گره‌ها با وحدت و یکپارچگی مثل استان‌های دیگر فرصت‌ها را مغتنم شمارند؛ خطای بزرگ آن است که ما خواسته‌های شخصی و منطقه‌ای را به جای مصالح و منافع استانی بنشانیم!

کارهای جزیی،نامه‌نگاری‌ها و ایراد نطق برای جلب توجه این یا آن و اینکه فلان طایفه و اهل فلان شهر و حوزه انتخابیه از ما خوشش بیاید، این کلمه را بگویم یا نگویم، این تایید را انجام دهیم یا ندهیم،قطعا مطابق با اصل 84 قانون اساسی و مهمتر از همه سوگند نمایندگان محترم مجلس نیست، یکایک نمایندگان مطابق با این اصل دارای شان ملی هستند و باید آن را حفظ و صیانت کنند، هر چند منطقه آزاد اقتصادی هم جبران عقب‌ماندگی استان را در حوزه‌های زیرساختی،صنعت،کشاورزی و گردشگری نخواهد کرد اما نهادینه کردن آن و استفاده موثر از آن نه تنها برای صادرات غیرنفتی مهم خواهد بود بلکه دریچه‌ای بر کشورهای مجاور و همسایه خزر است که با توجه به آماده بودن بخشی از زیرساخت‌ها در بندر امیرآباد هم مبادلات تجاری تامین خواهد شد و هم به جذب تخصص‌های فنی و سرمایه‌ای استان خواهد انجامید.

طبیعتا این امر مهم در سایه وحدت و هماهنگی کامل بین مدیریت اجرایی استان و نمایندگان محترم مجلس محقق خواهد شد.

فراموش نکنیم! مازندران همواره به دلیل نگرش‌های جزیی و بخشی نه تنها تاوان زیادی را پرداخت کرده است، بلکه از قطار پیشرفت با توجه به ظرفیت‌های آن در مقایسه با استان های دیگر جا مانده است.

توقع مردم صبور و انقلابی از وکلای دلسوزشان در این شرایط زمانی حساس از کشور این است؛ که نمایندگان محترم در کارهای اساسی و زیربنایی سرچشمه و مظهر وفاق، آرامش و اعتماد عمومی باشند، هویت مجلس، وظایف و اختیارات آن با تشریک مساعی نمایندگان محترم تحقق می‌یابد.

تقویت وحدت،حرکت بر مدار قانون و سند چشم انداز، اجتناب از فرسایشی کردن موضوعات اساسی و کلیدی، بحث و مجادله منطقی و صحیح بر روی مسائل اساسی استان، استفاده از همه ظرفیت‌های کاری و تلاش در جهت تطبیق هر چه بیشتر خود با سوگندنامه نه تنها دوران مسئولیت نمایندگی را تبدیل به حسنه‌ای ماندگار خواهد کرد؛ بلکه باعث خشنودی و رضایت خدای متعال و مردم هم خواهد شد.

در خاتمه از فیاض علی الاطلاق سعادت و توفیقات روزافزون همه عزیزان را مسئلت می‌طلبم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :