آخرین عناوین

چهارشنبه 14 شهريور 1397-11:48 کد خبر:62854

مشاور شهردار ساری اعلام کرد:

شورای پنجم ساری فعالیتی ندارد جز دخالت در کار شهرداری/ آینده ساری با عبوری روشن است

مشاور شهردار گفت:من گفتم که شورای پنجم را نظارت خواهم کرد و اگر انحرافی داشته باشد به مردم اعلام می کنم اما در طول این یک سالی که گذشت، عملا این شورا فعالیتی غیر از دخالت در کار شهرداری نداشته است.


به گزارش خزرتیرخبر و به نقل از تیترامروز،محمد حسن محمدی کیادهی از اولین دوره شورای اسلامی شهرها تا پایان دوره چهارم عضو شورای شهر ساری بوده و مردم همیشه اعتماد خاصی نسبت به او داشته اند، کیادهی در آخرین انتخابات شورای شهر موفق به حضور در شورای پنجم نشد اما خودش معتقد است که رای می آورد و کج سلیقه گی ها مانع حضورش شدند، او می گوید مردم به من اعتماد دارند اما فعالیت هایی خلاف قانون باعث شد تا بسیاری گمان کنند کیادهی نامزد انتخابات نیست و بر همین اساس رای لازم را کسب نکردم.

در ادامه گفتگوی مشاور شهردار ساری « محمد حسن محمدی کیادهی را می خوانید »

کیادهی با بیان اینکه در کشور تنها 8 نفر هستند که سابقه چهار دوره متوالی عضویت در شورای شهر را دارند گفت: من یکی از آن 8 نفر می باشم، برای دوره پنجم اما نگذاشتند وارد شورا شوم.

اتفاقی که رخ داد از سوی مردم نبود، من نسبت به رای آوری خودم اطمینان کامل داشتم، باندهایی که در شهر ساری وجود دارد و همیشه با افراد خدمتگذار برخورد می کنند و شاید ما مانع فعالیت های آنان شویم بر همین اساس آنها شرایطی به وجود آوردند که مانع رای آوردن ما شوند.

آنها در ابتدا موضوع رد صلاحیت من را به وجود آوردند که در نهایت تایید صلاحیت شدم، نوع برخورد با ما هم جالب بوده، در سراسر کشور سابقه ندارد که یک روز قبل از روز رای گیری فرماندار آن را فرابخواند و موضوع رد صلاحیتش به او بگوید، همه شرایط آماده بود تا وارد آخرین مرحله یا همان روز رای گیری شویم، اما جناب حسین زادگان چنین خبری را به ما داد، در لیست چاپی هم که نام نامزدها و کدشان وجود داشت مجبور شدند نام ما را خط بزنند.

مشاور شهردار اضافه می کند ماجرا اینجا ختم نشد و من 4 صبح مجددا تایید صلاحیت شدم، وارد روز رای گیری شدیم اما نام من در لیست نانزدها نبود و به همین خاطر برای خیلی ها مسجل شده بود که من به عنوان نامزد انتخابات دیگر در این میدان نیستم، حتی خانمی هم که در منزل ما کار می کند با دیدن لیست و نبودن نام من این امر بر او مسجل شد که دیگر محمدی کیادهی نامزد انتخابات نیست و به من رای نداد.

با تمام این کج سلیقه گی هایی که علیه من انجام شد اما رای خوبی آوردم و این نشان دهنده این هست که مردم به ما لطف دارند و می توانیم ظرف یک ساعت جمعیت ده الی پانزده هزار نفری را برای حمایت از خودمان فرا بخوانیم.

*خرید و فروش رای در ساری اتفاق افتاد

کیادهی با بیان اینکه از دوره سوم شورای شهر ساری خرید و فروش رای آغاز شد اظهار کرد: دوره چهارم و پنجم هم همین اتفاقات رخ داد، در دوره پنجم یک اتفاق جدید هم رخ داد، غیر از خرید و فروش رای در همان روز رای گیری، حرفه ای گری هایی هم قبل از اتفاقات انجام شد، یعنی تطمیع هم به سایر تخلفات اضافه شد، مجریان ناظر بر انتخابات باید شرایطی را به وجود بیاورند تا کسی که یک فعل دروغ از زبانش جاری می شود و وعده دروغین به مردم می دهد رد صلاحیت شوند نه کسی که صادقانه با مردم صحبت می کند، کار به جایی رسیده بود که علنا هرکه قصد رای دادن داشت با خریداران رای مواجه می شد.

*فرد گانگستر در انتخابات پیروز است

وی گفت: این بدترین ضربه ای بود که بر پیکره ی اعتماد مردم زد و مردم ساری را نسبت به انتخابات بی اعتماد کرد، در خیلی شهرها مخصوصا ساری فردی که قصد ورود به انتخابات را دارد باید خیلی حرفه ای باشد یعنی تخصص، تعهد و سایر اصول قانونی را که باید دارا باشد، یک مورد فراقانونی هم باید داشته باشد که آن « گانگستر » بودن است،این فرد گانگستر می آید در شهر و همه شرایط را بدون داشتن هیچگونه رزومه و سابقه ای برای خود مهیا می کند تا رای بیاورد.

مشاور شهردار ساری گفت: اگر کسی با آرای نامشروع وارد شورا شود امکان ندارد بتواند کار مشروعی انجام دهد،همان روند گذشته خود را ادامه می دهد، سردار شمشیر بند رئیس وقت شورای اسلامی شهر ساری در جایی گفتند: نه تنها درانتخابات شورای پنجم خریداری آرا انجام شد بلکه اعضای شورای فعلی هم توسط همان خریداران رای خریده می شوند.

مالک تیم استقلال ساری در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات بعدی نامزد می شود یا خیر گفت:برای من مسئولیت داشتن یا نداشتن فرقی نمی کند، سیستم کار من مردمی است و هیچ فرقی برای خدمت کردم به مردم قائل نیستم و مهم نیست در چه جایگاهی باشم، حالا هم که در شهرداری هستم بیشترین ارباب رجوع را دارم، درد و دل هایشان را گوش می دهم و می دانم چطور راهنمایی شان کنم، اگر مردم مرا بخواهند می آیم در صحنه و به انها خدمت خواهم کرد.

محمدی کیادهی با تاکید بر اینکه زمان هر کسی که قصد ضربه زدن به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ، شهدا و مردم را داشته باشد رسوا می شود اظهار کرد: در نهایت خیانت این افراد ثبت خواهد شد.

*شورای پنجم ساری فعالیتی ندارد جز دخالت در کار شهرداری

محمدحسن کیادهی در خصوص شورای پنجم ساری گفت:من در جایی سخنران بودم و گفتم که شورای پنجم را نظارت خواهم کرد و اگر انحرافی داشته باشد به مردم اعلام می کنم اما در طول این یک سالی که گذشت فعالیتی از شورا ندیدم، یعنی کاری انجام نمی دهد که بخواهم نظارت کنم، عملا این شورا فعالیتی ندارد غیر از دخالت در کار شهرداری، بعضی افراد شورا در امور داخلی شهرداری دخالت می کنند، من در یک مصاحبه ای اعلام کردم که طبق قانون اعضای شورا حق دخالت در کار و عزل و نصب شهرداری را ندارند.

این در شان یک عضو شورا نیست که دست پیمانکار را بگیرد و به دنبال حل مشکلاتش در شهرداری باشد، شورا باید در چارچوب قانون گذاری مشکلات را حل کنند نه به طور واسطه ای .

من در مصاحبه ای در گذشته دوره های مختلف شورا را نام گذاری کردم، به عقیده من دوره پنجم شورای شهر ساری دوره خودنمایی اعضای شورا است، در شورای پنجم هر فردی به صورت انفرادی پیش می روند و در مصاحبه ها چیزهایی می گویند که در شورا مصوب نشده.

*ساری با عبوری زیباست

وی در خصوص آینده ساری اظهار کرد: مدیریت فرد خیلی مهم است، اگر آقای عبوری باشد آینده ساری بسیار روشن است، اگر ایشون نباشند و فردی مانند ایشون باشند بازهم آینده روشن است، اما شخص بسیار مهم است، آقای عبوری طرح و کار جدیدی به آن شکل با خودر نیاورد، هیچ شهرداری نمی تواند بیاورد، چون طرح ها در شهرداری ها تعریف شده هستند، در قالب طرح جامع آن شهر و طرح تفضیلی آن شهر، اگر آقای عبوری قولی داد و کار بزرگی را به انجام رساند براساس آن طرح جامع بود، مهم این است که فرد توانایی اجرای طرح تفضیلی را داشته باشد، بودجه آن را تامین کند، اجرای سریع داشته باشد و به بهره برداری برساند.

فرد با جرات، ریسک پذیر و با روابط عمومی بالا در کشور و استان که این لابی های سیاسی را نه به نفع خود بلکه به نفع شهر و در جهت پیشرفت شهر استفاده کند می تواند آینده ساری را روشن کند،مدیریت باندی و سیاسی ساری را از مسیر پیشرفت خارج می کند.

*جریانی به نام عملگرایی قصد سواستفاده از خدمات شهردار را داشت

مشاور شهردار گفت: جریانی قصد به نام زدن خدمات شهردار به نفع خود را داشت و اظهار کرد، وظیفه شهردار، ساخت پارک، پل و ایجاد تراوت و شادابی شهر است ، هیچ فرد و جریانی بابت انجام وظیفه خودش نمی تواند جریان جدیدی شکل دهد، این را خدمات در قالب شهرداری ساری انجام پذیرفت، یعنی شهردار وظیفه دارد این شهر را به درجه اعلا طرح تفضیلی برساند، اگر شهرداری موفق بود و توانست این اقدامات را انجام دهد هیچ فردی حق ندارد این فعالیت را در یک عنوانی تعریف کند و در کنار این عنوان برای خود دکان باز کند، جریانی مثلا جریان عملگرایی هست و مردم میبینند اما اینکه عده ای در کنار این نام برای خود دکان باز کنند که به اهداف سیاسی خودشان برسند و خدمات شهرداری را به نام خودشان ثبت کنند پسندیده نیست و با آن مخالفم.

*عبوری در هیچ حزبی نمی گنجد

عضو با سابقه شهرداری ساری با تاکید بر اینکه عبوری در هیچ حزبی نمی گنجد گفت: الان می بینیم آنانی که مبلغ و سردمدار جریان عملگرایی بودند به کناری رفته اند اما شخص آقای عبوری فارق از این داستان هاست، عبوری به خاطر زحماتی که کشید مردم دوستشان دارند، عبوری در قالب چپ، راست، اصولگرا و حزب فلان و بهمان نمی گنجد، معتقدیم که همین جریان عملگرایی خدمات آقای عبوری را به انحراف کشیدند، مثلا حالا برخی مردم می گویند که فلان عضو جریان عملگرایی اگر تخلفی مرتکب شد و پرونده ای دادگستری دارد و یا عزل شده است وابسته به عبوری بوده، درصورتی که آن فرد متخلف خودش را وابسته به جریان عملگرایی کرد تا از این فضای زیبای خدمتگذاری برای خودش استفاده ای ببرد.

کیادهی در پایان اظهار کرد، کسانی که در فکر جریان سازی و بالابردن خودشان از جریان خاصی هستند، در فکر بهره برداری نامطلوب هستند مطمئن باشند زمان رسوایشان می کند، هیچ کس فکر نکند چون صداقت جایگاه ندارد من هم دیگر صادق نباشم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :