آخرین عناوین

سه شنبه 20 شهريور 1397-9:14 کد خبر:62961

مدیرکل گردشگری مازندران مطرح کرد:

کارت قرمز برای باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر!/به تنهایی جوابگوی مشکلات چشمه سورت نیستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: باغ تاریخی عباس‌آباد ثبت تاریخی است که اگر به آن توجه نکنیم کارت زرد و پشت سر آن کارت قرمز را نیز گرفته‌ایم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیف‌الله فرزانه در جلسه ستاد خدمات سفر مازندران با بیان اینکه اگر به گردشگری توجه شود اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: اکنون در گردشگری دریایی مشکلات خاصی داریم، برخی‌ها فکر می‌کنند دریافت مجوز در این حوزه آسان است اما باید در ابتدای راه از دریانوردی، آب منطقه‌ای، شیلات و سایر دستگاه‌های مربوطه استعلام کنیم.

وی از مسئولان استانی تقاضا کرد که بحث مدیریت یکپارچه را قانونمند کنند تا مدیران بتوانند در اسرع وقت پاسخ‌گوی مراجعات مردم باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در چشمه سورت مشکل داریم و از من می‌پرسند دبی آب آن کاهش پیدا کرده است و چه باید کرد، من نباید به تنهایی جوابگو باشم.

این مسئول ادامه داد: بخشی از چشمه سورت به این جهت که منطقه نمونه گردشگری است، توسط میراث فرهنگی 3.5 کیلومتر از جاده دسترسی به آن را در حال ساخت داریم و این مسیر را آب‌رسانی و برق‌رسانی کردیم.

فرزانه بیان کرد:بحث دیگر عرصه است که 74 هکتار از محوطه را فنس‌کشی کردیم و کتابچه‌ای درباره مدیریت سورت تدوین شد که شایسته است هر سازمان براساس شرح وظایف خود عمل کند.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی مالک چشمه سورت نیست، گفت:برخی‌ها از سازمان گردشگری درباره واگذاری آن می‌پرسند، این عرصه از آن منابع طبیعی اما ثبت جهانی است.

فرزانه بیان کرد:باغ تاریخی عباس‌آباد ثبت تاریخی است که اگر به آن توجه نکنیم کارت زرد و پشت سر آن کارت قرمز را نیز گرفته‌ایم.

دبیر ستاد خدمات سفر مازندران گفت: برخی‌ها می‌گویند اقدامات انجام‌شده چه فایده‌ای دارد؟ همین که دست انسان به آن نرسد و برای آن ممنوعیت و محدودیت قائل شویم می‌تواند این منطقه را حفظ کند.

وی با اشاره به وضعیت اثر ملی دماوند اظهار کرد: در قله دماوند هنوز می‌خواهیم به ‌دنبال معادن باشیم، اگر محیط زیست مدیریت خوبی نکند و اگر ضوابط میراثی رعایت نشود، در این اثر ملی مشکلات بیشتری داریم.

فرزانه بیان کرد: برای حفاظت از دماوند با شهرداری رینه صحبت کردیم، پادگان را در اختیار سازمان گردشگری قرار دادند تا از آنها به‌عنوان یک موزه‌ای که قله دماوند را اداره کنیم؛ استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به برگزاری شب‌های فرهنگی در تهران، افزود: از مازندران گروه‌های خوبی شرکت کردند، اداره فرهنگ و ارشاد نیز گروه‌های موسیقی بومی محلی را به این جشنواره فرستاد و مازندران توانست سه رتبه خوب را به دست آورد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: همایش استارت‌آپ گردشگری را در بابلسر داشتیم، 81 طرح به این رویداد وارد شد که 11 طرح برگزیده و پنج طرح برای ارائه به تهران انتخاب شدند.

وی در پایان گفت: باید به دنبال اشتغال پایدار باشیم، طرح‌های می‌تواند این مهم را فراهم کند و مازندران را برتر نشان دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :