آخرین عناوین

چهارشنبه 21 شهريور 1397-11:2 کد خبر:62991

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران خبر داد:

مدیران را برای «دنیا» وارد میدان می‌کنیم/تأکید ویژه استاندار برای رفع مشکلات «دنیا»

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری گفت: استاندار به جد پیگیر امورات مربوط به «دنیا» بوده و بنده را با توجه به حوزه کاری‌مان ، به‌عنوان نماینده ویژه خود مأمور دیدار و جمع‌بندی مشکلات کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، همه چیز از یک گزارش آغاز شد، از دختری که پدر و مادرش را در حادثه آتش‌سوزی منزل‌شان از دست داد اما این همه ماجرا نبود، «دنیا» که تنها ۶ بهار از عمرش سپری شده، در کنار غم از دست دادن پدر و مادر، خود نیز در آن حادثه هولناک با سوختگی شدید روبه‌رو شد و به‌سختی زندگی می‌گذراند.

در کنار از دست دادن پدر و مادر و سوختگی شدید، «دنیا» با مشکلات و مسائلی دیگر نیز دست و پنجه نرم می‌کند که به لطف الهی با کمک مردم و مسئولان، بخشی از این مشکلات در حال رتق و فتق است.

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در همین راستا وارد میدان شد و نماینده ویژه‌اش را تعیین کرد تا  امورات مربوط به «دنیا معتمدی» را پیگیری کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به‌عنوان نماینده ویژه استاندار به دیدار دنیا رفت تا با شناسایی میدانی، گره‌های زندگی این بازمانده کوچک خانواده ساروی و ارائه گزارش کامل به استاندار، مدیران مرتبط را برای باز کردن این گره‌ها به میدان آورد.

سمیه قاسمی‌طوسی در اولین اقدام خود با همراهی سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران در منزل دنیا حاضر شد و محورهای یاری‌رسانی به این دخترک را تبیین کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، گفت: از بدو اطلاع از این موضوع، تمام تلاش‌مان این بود که پروسه‌ای تعیین شود تا به‌صورت برنامه‌محور و پرشتاب بتوانیم وظایف خود را به‌عنوان متولی امور خانواده در استان به انجام برسانیم.

قاسمی‌طوسی با تأکید بر دستور استاندار برای حل مشکلات دنیا اظهار کرد: استاندار به جد پیگیر امورات مربوط به این دختر بوده و بنده را با توجه به حوزه کاری‌مان در استانداری، به‌عنوان نماینده ویژه خود مأمور دیدار و جمع‌بندی مشکلات کرد.

وی افزود: ما در نخستین گام با همراهی مدیرکل بهزیستی به دیدار دنیا رفتیم و در چند حوزه مشکلات را تفکیک و در نهایت جمع‌بندی کردیم که گزارش آن تقدیم استاندار خواهد شد البته در روزهای آینده نیز مدیران دیگری را نیز مستقیماً وارد میدان خواهیم کرد تا کارها به‌صورت میدانی انجام شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اعلام محورهای کمک‌رسانی به دنیا گفت: یکی از اصلی‌ترین مسائل برای دنیا کوچولو، درمان است که باید در دو حوزه درمان جسمی و روانشناسی مورد نظر قرار گیرد، شما دختر ۶ ساله‌ای را در نظر بگیرید که از سوختگی شدیدی رنج می‌برد و در مقابل چشمانش پدر و مادر را در آن شرایط آتش‌سوزی از دست داده است، این فوق‌العاده دردناک است حتی این اتفاق در دوران بزرگسالی می‌تواند برای یک فرد بحران‌آفرین باشد در حالی که دنیا فقط ۶ سال دارد، تأکید داریم که در کنار درمان جسمی، یک روان‌شناس به‌صورت ویژه، شرایط بازگشت دنیا به جامعه را پیگیری کند تا این دختر عزیزمان هم در کنار دیگر هم‌سن و سالانش روزهای شادابی را پشت سر بگذارد.

قاسمی‌طوسی توجه به تحصیل را یکی از دغدغه‌های موجود در خصوص «دنیا» دانست و ادامه داد: یکی از مسائلی که ذهن من را درباره دنیا مشغول کرده، تحصیل دنیا است، اعتقاد دارم علی‌رغم مشکلاتی که در ابعاد مختلف وجود دارد، نباید روند شروع تحصیل برای وی متوقف شود و خوشبختانه در این خصوص نیز تدابیر مناسبی اندیشیده شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با تأکید بر اینکه مردم مطمئن باشند که «دنیا» را تنها نخواهیم گذاشت، تأکید کرد: حل مشکل مربوط به مسکن این دختر ۶ ساله هم در حال نهایی شدن است و بخشی از اقدامات به‌صورت اضطراری دستور کار است، مربوط به پوشاک و البسه مخصوص با توجه به شرایط درمانی او بوده که در حال انجام است و مردم مطمئن باشند که دنیا را تنها نخواهیم گذاشت.

این مسئول در عین حال از مردم و خیرین خواست به یاری دنیا بشتابند تا مشکلات موجود سریع‌تر مرتفع شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :